Gå till innehåll

Fisk i cirkulationspumpen?


Licke

Rekommenderade inlägg

Hej.

Har nu under kort tid "fångat" två stycken bangaier i två olika cirkulationspumpar. Den ena i den förra cirkulationspumpen och den idag i den nya, en Jebao WP-40 som jag kör på långsammaste farten. Jag har inte sett några svagheter hos fiskarna men jag kan inte utesluta att de dött först och hamnat i pumpen sen.

Hur gör ni, behöver man skydda djuren på något sätt eller har mina fiskar varit svaga som hamnat där?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig haft bangaier så jag känner inte deras beteende, men jag har svårt att tro att de sugits in pumparna om de varit friska och starka.

Om jag av någon anledning bryter strömmen till mina Hydor Koralia pumpar så kollar jag alltid så att någon räka inte krupet in hos dem innan jag startar dem igen. Jag har i ett tidigt skede förlorat minst 1, kanske 2, räkor pga detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag kan mycket väl tänka mig att de har sugits sig fast i en pump o dött..min fluval fx5 hade död på ett antal fisk i ett av mina förra kar..visserligen söt vatten men ändå..starka pumpar måste ha skydd till fisk..det har de ..men kanske inte för mindre fisk...det kan mycket väl ske i viloläge på natten..tvivlar på att detta är en slump

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...