Gå till innehåll

Glasros!!


Tias/Frida

Rekommenderade inlägg

jag vet att detta har varit uppe många gånger. men då bara hur man utrotar glasrosorna. inte varför man vill utrota dem.

jag har några stycken i mitt akvarie och tycker faktist att dom är fina, så vad är det som gör att man vill utrota dem. dom växer ju inte direkt mer eller fortare än stjärnpolyperna och kolonianemonerna..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom kan vara aggresiva och äta mindre räkor och mycket små fiskar. Men framför allt kan det bli väldigt många på kort tid om man har otur. Får man en eller två stycken brukar det komma flera med tiden. Det är ju en liten anemon och dom ska man generellt vara försiktig med.

Själv tar jag bort dom med, kopparbandad pincett, varmvatten eller en spruta med citronsaft.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har haft några stycken och jag vet inte om det bara är tur att de inte har förökat sig i mitt kar på 1 1/2 år men nu när jag bytte kar så skrubbade jag bort de 2 som jag visste att jag hade men så såg jag en till på en annan sten i det nya karet så det blir putsning av den stenen i morgon samt 3st pyttesmå skivanemoner som hade klarat sig från stålborsten.jag gillar inte skivisar speciellt mycket, snygga javisst men vilken plåga men det finns några arter som knappt förökar sig och sådana skulle fungera men så var det ju det där med att få tag i dem med

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...