Gå till innehåll

Deltec SC1350 vs Rlss R6i


Andreas84

Rekommenderade inlägg

Frågan lyder vilken som är bäst av dom 2 till mitt kar. Är ganska exakt 200 liter som kommer vara ganska hårt belastat i framtiden.

Är vad jag läst och sett förtjust i Rlss men frågan är om den för 4000 kr är så mycket bättre än deltecen för 2400?

Vad jag själv tänkt är väl att Deltecen just nu är mer i storlek med vad jag behöver, Rlss är lite stor med tanke på att min sump är liten. Kommer ju dock att uppgradera när jag är klar med detta karet :)

Har lite ångest över detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jamen tänk att jag har haft Curve 5 till 225:an med! Deltecen är mer högljudd.

Kan du ge dig till tåls så skulle jag rekommendera dig att vänta på Vertex Omega 130. Jag har 150:an, den är tyst och ett riktigt skummarmonster. Men jag tycker den är för stor för ditt 200L.

"Nackdelen" med Omega är att pumpen alltid är utanför skummaren. Det tar mycket plats men ger större reaktionskammare.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har rlss 6 i i min sump och jag hör den inte alls. Jo ibland ganska när skåpdörrarna är öppna och den går på max fart så hörs ett litet brus annars då är den tyst. Jag är iaf fall väldigt nöjd med den och den passar bra till mitt 350 l kar

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Priset för Vertex Omega 130 är osäkert än så länge. Jag kan dock säga att den kommer finnas på marknaden inom ett par veckor max. Just nu ligger Omega 150 på 3500kr och det är ett tillfälligt introduktionspris. Räkna med att Omega 150 går upp cirka 500kr till 4000kr. Då skulle jag gissa på att Vertex Omega 130 kommer hamna på någonstans mellan 2500 och 3500kr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...