DanneI Postat 27 november 2013 Postat 27 november 2013 Är det sk fruit-loops zoanthus du har där, dom gillar jag:ler: Citera
ikola Postat 28 november 2013 Författare Postat 28 november 2013 Vet inte vad knapparna kallas för men jag tycker också att de är snygga Citera
Helene&Andreas Postat 29 november 2013 Postat 29 november 2013 Va ut till Farid på Zakrisdal idag... Nu börjar man bli bra sugen! Han har ju fått in lite diverse "godis"! Citera
ikola Postat 29 november 2013 Författare Postat 29 november 2013 Ja Han har fyllt på bra. Jag o Anders var där o plundra lite i onsdags. Citera
ikola Postat 30 november 2013 Författare Postat 30 november 2013 Tack EduardDet är en Tridacna Crocea "Gold"inköpt som det i alla fall Citera
gordan_ Postat 1 december 2013 Postat 1 december 2013 riktigt vackert blev ju kanon med shapen gillar jag skarpt Citera
ikola Postat 1 december 2013 Författare Postat 1 december 2013 Du får väl ta o komma hit o titta live.Det är ju inte så långt hit för dig.Bra att du är hemma igen. Citera
gordan_ Postat 4 december 2013 Postat 4 december 2013 aa vi får ta det någon dag framöver känns gott och vara hemma igen Citera
_Manne_ Postat 4 december 2013 Postat 4 december 2013 Är musslan verkligen så svart/guldig ?? Ser riktigt nice ut.. Har du fler varianter ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
ikola Postat 4 december 2013 Författare Postat 4 december 2013 Är musslan verkligen så svart/guldig ?? Ser riktigt nice ut.. Har du fler varianter ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkAtt beskriva färger är inte min starkaste sida.visar 2 hyfsade kort istället. Citera
ikola Postat 4 december 2013 Författare Postat 4 december 2013 Den första ska vara Tr. Squamosa.Den andra Tr. Crocea "Gold" Citera
Edward Postat 4 december 2013 Postat 4 december 2013 Jag tycker bilderna visar musslornas riktiga färg väldigt bra, hur har det gått med din xanthurum? Citera
ikola Postat 4 december 2013 Författare Postat 4 december 2013 Jag tycker bilderna visar musslornas riktiga färg väldigt bra, hur har det gått med din xanthurum?Bra att du kommenterar färgerna då jag har vissa brister där.Xanthurumen verkar funka.Den äter, är rörlig o pigg, har inte visat några prickar.Om du har stunder över får du komma upp o titta på den o Stellatusen. Citera
ikola Postat 5 december 2013 Författare Postat 5 december 2013 PRICKJag har nu fått prick på Xanturumen.Får åka o köpa ett UVC i morgon.Har matat med mysis med indraget vitlöksvatten ikväll. Citera
ikola Postat 9 december 2013 Författare Postat 9 december 2013 Fick äntligen tag på ett UVC.Kör det nu och hoppas pricken ger med sig. Citera
ikola Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Nu börjar Xanthurumen se bra ut, inte mycket prick kvar.Roligt också att Bangaierna har lekt igen.Om jag tar upp honom denna gången så får han gå i sumpen.Från den förra kullen har jag ett yngel i sumpen samt att 10 st fick flytta ner till Edward.Jag hade inte plats att ha yngelakvariet igång längre då det nya karet kom. Citera
Edward Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Nu börjar Xanthurumen se bra ut, inte mycket prick kvar.Roligt också att Bangaierna har lekt igen.Om jag tar upp honom denna gången så får han gå i sumpen.Från den förra kullen har jag ett yngel i sumpen samt att 10 st fick flytta ner till Edward.Jag hade inte plats att ha yngelakvariet igång längre då det nya karet kom.Härligt att pricken är påväg bort och att bangaiierna har lekt igen, ett tecken på att dom trivs i nya hemmet tyvärr så har jag bara tre yngel kvar, tror mina stora bangaiier har tagit dom andra. Men dom som finns kvar börjar bli rätt stora så jag har goda förhoppningar Citera
ikola Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Då får väl jag fixa fram nya åt dig då. Citera
Jarre64 Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Ja om du får slut på vitaprick kan du få av mig :-( Citera
ikola Postat 11 december 2013 Författare Postat 11 december 2013 Nä dina prickar kan du få behålla,men jag hoppas att dina strax ska börja gå bort också. Citera
Andreas N Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Ja om du får slut på vitaprick kan du få av mig :-(Vill inte pricken ge med sig så tror jag att du har för dålig cirkulation i de områdena där fiskarna sover. Stoppa i en eller 2 extra cirk pumpar och lägg den/dem under all sten så skall du se att pricken avtar. Citera
ikola Postat 12 december 2013 Författare Postat 12 december 2013 Tack för tipset AndreasJag ser nu inga prickar alls längre på fisken.Dock verkar den inte riktigt 100 än, typ att ögonen ser grumliga ut.Men den är på bättringsvägen.Hade för övrigt besök av Edward nyss. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.