toompa Postat 30 december 2013 Författare Postat 30 december 2013 Då va dom sista prylarna beställda till karet så nu är det bara o vänta på en försenad julafton Sitter även o funderar lite på sump hur den ska se ut och får tacka Andreas N och Anton (shreek) för tips o hjälp.Här är början på sumpen men inte helt klart. Kom gärna med förslag Citera
Richard Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 Hur är stabiliteten i bänken, i mina ögon ser den ostabil ut! Ska du skruva dit täcksidorna? Jag brukar nog överdriva mina egna byggen en aning men jag sover skönare då Citera
byggarebob Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 blir säkert hur bra som helst, tjusigt kar.. Citera
toompa Postat 2 januari 2014 Författare Postat 2 januari 2014 Den är stadig. Har hoppat på den o gungat o allt möjligt hehe. Så jag känner mig trygg, får se hur det känns när man fyllt med vatten. Citera
byggarebob Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 har med träbänk å de funkar kanon, gäller att den e stadig bara, hellre för grov än klen,,hihi Citera
Richard Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 Det är i sidled som det ser lite instabilt ut. Det funkar säkert men som jag skrev tidigare så brukar jag överdriva. Lycka till, blir säkert ett kanonfint kar. Citera
Andreas N Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 mitt 800 liters stod på 6st 2"2 som var 85cm hög. Det var iof några plywood stödskivor med så ditt skall nog hålla det med. Citera
toompa Postat 3 januari 2014 Författare Postat 3 januari 2014 Idag kom det hem lite mer prylar Citera
toompa Postat 13 januari 2014 Författare Postat 13 januari 2014 Va ett tag sen jag skrev här. har fått hem lite mer prylar bla sten och den sista pvcn så jag har lekt lite med scapen i karet. Håller fortfarande på o funderar på hur sumpen ska se ut, känns som man aldrig kan bestämma sig Bästa kanske är o köra enkelt men man vill ändå krångla till det Funderar på det här med refugium om man ska ha det och även hur det funkar med filtersockor, om man kommer få byta dom ofta o ledsna på det eller inte. Den högra formationen är jag nöjd med men den vänstra får jag jobba lite mer med. Citera
Andreas N Postat 13 januari 2014 Postat 13 januari 2014 ummm ditt kar är väl betydligt längre än den ram du tejpat upp? Citera
toompa Postat 13 januari 2014 Författare Postat 13 januari 2014 ja lite större är det, tejpade lite slarvigt o tänkte fel på tejpbitarna på bredden då dom snor av längden. men boxen tar ju en bit av karet också, ångrar lite att man inte gjorde en balkong på baksidan. Citera
toompa Postat 18 januari 2014 Författare Postat 18 januari 2014 Idag har jag lekt lite mer med stenhögen hehe Tror jag börjar bli nöjd Citera
Andreas N Postat 18 januari 2014 Postat 18 januari 2014 Ser ju ut o bli bra de där. Du har väl köpt spänningsreduserare till Wp40ina! De är ruskigt tryck i och din sand kommer blåsas undan i ett kick när de sätter fart. Citera
toompa Postat 18 januari 2014 Författare Postat 18 januari 2014 Tackar japp jag köpte det till dom så man kan testa lite. Hörde nått av Anton att du borrat upp dina? Citera
Andreas N Postat 18 januari 2014 Postat 18 januari 2014 Ja, jag borrade en 7st 5mm hål snett in i utloppsstruten så jag fick ut lite vatten från strålen och det blev mkt bättre då. Citera
toompa Postat 26 januari 2014 Författare Postat 26 januari 2014 Då va stenen limmad så såhär får det bli. Svårt o fota då stenarna gärna vill flyta ihop så det inte blir något bra djup. Sen ska det nog i några ls från mitt gamla kar också borta vid pumparna. Bygget har gått lite sakta tyvärr då jag inte känt mig så pigg men nu ska jag försöka sätta fart Köpte ett beg uv-filter lifeguard aquastep 25W men lampan va trasig när jag fick hem det Någon som vet var man hittar såna? Citera
toompa Postat 31 januari 2014 Författare Postat 31 januari 2014 jaha testade o vattenfylla idag och det bågnar lite :/ suck Citera
toompa Postat 20 februari 2014 Författare Postat 20 februari 2014 Har äntligen fått lite gjort igen på bygget efter lite brist på motivation och ork. Har snickrat klart andra delen på möbeln nu o kollade hur den passade idag, så nu ska den bara målas sen ska allt kläs med luckor också. Inte bestämt mig än riktigt hur jag ska göra. Om man ska köpa ikealuckor eller göra egna av mdf, nackdelen är väll o få det snyggt målat. Har även fått klart på scapen i karet. Citera
toompa Postat 26 februari 2014 Författare Postat 26 februari 2014 Fick tag på ett 126L kar som jag tänkte bygga sump av för att få igång karet. Sen när man vet mer vad man behöver och vill ha i sumpen får det bli att beställa en. Så nu blir det nog bara ett fack för skummare sen bubbelfälla och returfack. Ska fundera på var jag ska sätta bafflarna Citera
Keller Postat 26 februari 2014 Postat 26 februari 2014 Aquascapen är jättesnygg! Precis så där som jag skulle vilja ha det när jag skaffar större. Vart fick du tag på stenen? För det är död levande sten antar jag? Citera
toompa Postat 26 februari 2014 Författare Postat 26 februari 2014 Tackar Ja det där död ls och jag köpte den från tyskland http://fish.aquaristic.net/Marine-Reef-Rock.html Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.