rasmus_agren Postat 26 november 2013 Dela Postat 26 november 2013 Hej,Jag har beställt ett akvarium av en glasmästare och beställde då 34 mm hål (vilket jag i mitt dumma huvud var 100% säker på att det skulle vara). Men nu kollar jag på aquaristic.net och ser att det skulle vara 32 mm för 25 mm rör. Funkar det ändå tror ni? Vad har jag för alternativ annars? Tack! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 26 november 2013 Dela Postat 26 november 2013 Prova och se om det läcker. Var noga och försök centrera Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rasmus_agren Postat 26 november 2013 Författare Dela Postat 26 november 2013 Jag var lite otydlig märkte jag. Jag har varken kar eller genomföring än. Jag antog att 32 var en standard eftersom jag såg det på ett par olika ställen. Men om det finns andra storlekar också så vore det det bästa! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 26 november 2013 Dela Postat 26 november 2013 Det bör funka ändå! Gummipackningen är säkert 5mm bred på en normal genomförning.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rasmus_agren Postat 26 november 2013 Författare Dela Postat 26 november 2013 Det låter lovande! Men 25+5+5 är obehagligt nära 34mm. Eller finns det en del utan gummipackning också? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
maxium Postat 26 november 2013 Dela Postat 26 november 2013 På tritonakvarium sida säger de 25mm= 35-37mm .. Det kanske skiljer mellan tillverkarna.http://www.tritonakvarium.se/gf-vagggenomforing/2758-0 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rasmus_agren Postat 26 november 2013 Författare Dela Postat 26 november 2013 Puh! Då finns det andra alternativ iaf. Tack så mycket! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Blåbert Postat 26 november 2013 Dela Postat 26 november 2013 25 är innerdia (dvs od på röret du stoppat i). Gängan är säkert 29 od. Trorockså att det är rätt lungt.Är karet borrat redan då? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rasmus_agren Postat 26 november 2013 Författare Dela Postat 26 november 2013 Tack för hjälpen alla. Karet är borrat, ja. De håller på att sätta ihop det så jag hoppas få det nu i dagarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
röris Postat 26 november 2013 Dela Postat 26 november 2013 Finns en annan lösning Kolla om dim större funkar så sätter du i en förminskning i den så du får rätt dim på anslutningen Så slipper du en halvbra lösning Michael Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
rasmus_agren Postat 26 november 2013 Författare Dela Postat 26 november 2013 Då får jag borra upp hålet större isf, och det slipper jag helst. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vandal Postat 26 november 2013 Dela Postat 26 november 2013 när jag borrat med 32-borr har jag fått slipa upp med dremel för att få genom genomföringen... så det ska inte vara några problem... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.