Postat 26 november 201311 år Hej,Jag har beställt ett akvarium av en glasmästare och beställde då 34 mm hål (vilket jag i mitt dumma huvud var 100% säker på att det skulle vara). Men nu kollar jag på aquaristic.net och ser att det skulle vara 32 mm för 25 mm rör. Funkar det ändå tror ni? Vad har jag för alternativ annars? Tack!
Postat 26 november 201311 år Författare Jag var lite otydlig märkte jag. Jag har varken kar eller genomföring än. Jag antog att 32 var en standard eftersom jag såg det på ett par olika ställen. Men om det finns andra storlekar också så vore det det bästa!
Postat 26 november 201311 år Det bör funka ändå! Gummipackningen är säkert 5mm bred på en normal genomförning.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Postat 26 november 201311 år Författare Det låter lovande! Men 25+5+5 är obehagligt nära 34mm. Eller finns det en del utan gummipackning också?
Postat 26 november 201311 år På tritonakvarium sida säger de 25mm= 35-37mm .. Det kanske skiljer mellan tillverkarna.http://www.tritonakvarium.se/gf-vagggenomforing/2758-0
Postat 26 november 201311 år 25 är innerdia (dvs od på röret du stoppat i). Gängan är säkert 29 od. Trorockså att det är rätt lungt.Är karet borrat redan då?
Postat 26 november 201311 år Författare Tack för hjälpen alla. Karet är borrat, ja. De håller på att sätta ihop det så jag hoppas få det nu i dagarna.
Postat 26 november 201311 år Finns en annan lösning Kolla om dim större funkar så sätter du i en förminskning i den så du får rätt dim på anslutningen Så slipper du en halvbra lösning Michael
Postat 26 november 201311 år Författare Då får jag borra upp hålet större isf, och det slipper jag helst.
Postat 26 november 201311 år när jag borrat med 32-borr har jag fått slipa upp med dremel för att få genom genomföringen... så det ska inte vara några problem...
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.