Gå till innehåll

Sjögurka? och Ormsjöstjärna hjälp med info och mat!!!


EmilPersson1983

Rekommenderade inlägg

Hejsan.

Fick en stor ormsjöstjärna och en vad jag tror är en sjögurka och skulle behöva all hjälp jag kan få till dessa.

Har tyvärr ingen aning om vad dom kräver för mat eller något annat för den delen. Tog dessa för att dom inte skulle åka porslinsexpressen.

Någon som vet namn på dessa?

post-7540-1446893169731_thumb.jpg

Med Vänligaste Hälsningar Emil

post-7540-14468931697097_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ormsjöstärnan kan man ge små räkbitar till, men annars äter den överbliven fiskmat, djur som dött, osv.

Sjöäpplet (det är ingen sjögurka du har) å andra sidan gillar smått, olika slags zooplanktion, kanske reefpaste blandad med vatten osv.. Men chansen att den överlever i ett akvarium ett längre tag ser jag som lika med noll typ. Tänk på att de dessutom är giftiga och kan slå ut ett helt akvarium.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har tyvärr inte plats till fler kar. Men loffe82a här på SG kunde ta emot den och fick med stjärnan på samma gång. Är lite små rädd att den skulle ta mina fiskar (har bara smått)

Men äpplet kommer få ett eget kar på torsdag. Och stjärnan får städa undan i hans sump.

Tack för svaren :-) hjälper både mig och djuren mycket :-D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo de är de. fick pratat lite med han som hade den innan innan mig och han hade tydligen plockat lite små fisk av han.

nu ligger han iaf i sumpen men såg idag att han tappat/förlorat 2 halva armar. växer ut igen på stjärnan men hur är det med arm bitarna? är det bara död vävnad eller kan de bli något av dom osså?

MVH Emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...