Postat 28 augusti 200520 år ska snart skaffa sand till mitt kar, tänkte ha fin vanlig korallsand, men den är så förbenat dyr.... Nån som kör med/känner till nån annan vit finkornig sand man kan köra med?
Postat 28 augusti 200520 år Tycker inte den är så farligt dyr, köpte idag för 25 kr/kilo.Kanske ett högt kilopris men volym är mer än det dubbla jämfört med vanlig sand så det blir inte så tungt.4,5 kilo räckte till en cm i mitt 320 liters hörnakvarium (ingen sand under stenen). Hade tidigare rådasand när det var sötvatten, 25 kilo sådan räckte till 2 cm.
Postat 29 augusti 200520 år Gå till Odal och köp kalkkross, men det är ju en viss risk att lägga i något som inte är avsett för akvarium.
Postat 29 augusti 200520 år Korallsand/grus 1-3 mm finns att köpa för ca 13:-/kg tex i vissa butiker som länkas från SG. https://www.saltvattensguiden.se/index.php?option=com_weblinks&catid=104&Itemid=4 . (265:-/20 kg)
Postat 29 augusti 200520 år grangården har kalk kross för en billig peng har haft den i mitt kar i ett år snart inga problem
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.