Gå till innehåll

Timer med dimmer?


Niklasberglund

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag har nyligen införskaffat mitt första salta kar (Innovative Marine 16G) vilket iofs inte är startat än..

Men medföljande Led belysningar, två armaturer med separata kontakter för vanligt ljus och blåljuset har bara av/på läge.

Så frågan är: finns det någon form av timer man kan sätta i vägguttaget som även kan styra dimning av ljuset.. dvs soluppgång/solnedgång..?

Helt enkelt att när timern börjar mata armaturen med ström, så startar den kanske på 10% och jobbar sig gradvis upp till 100% efter kanske en timma.

Söker på vida webben men allt jag hittar som kan vara något i närheten är:http://www.exo-terra.com/en/products/light_cycle_unit.php

men då är det modifikation som gäller.. inga problem, men om det finns någon plug-n-play stickkontakt-tjosan-mojäng som passar mig, så vore jag glad:D

eller är det D-I-Y eller modifikation som gäller?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ah ok, tack för svar iaf, har hört av mig till tillverkaren för att få svar på lite andra frågor, så slängde med och undrade om dom är dimbara:)

Men, om vi bortser från just mina Leds, och tittar på min ursprungsfråga.. finns det någon sådan produkt?

eller är det något som får att bygga?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

aja, då funkar det på lite andra sätt än vad jag trodde.. är helt novis på Led och dimmer osv..

tänkte mig att man kunde sätta en dimmer på kabeln som styr hur mycket ström som matas fram och därigenom styr hur starkt Ledarna lyser:)

men det kanske inte funkar på det viset?

Observera min nybörjarnivå på ljus-kunskap, så jag skulle inte bygga något själv, utan söker efter färdiga produkter eller någon som kan hjälpa mig

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...