Gå till innehåll

Vimpelfisk (Heniochus acuminatus) simmar på rygg :(


Rekommenderade inlägg

Hejsan har en Vimpelfisk som inte mår så bra. ligger och "simmar" på rygg och följer mest med cirkulationen runt.

Någon som vet vad detta kan vara och vad man kan göra åt de. nu ligger han i en plast bytta med hål för svag cirkulation i en del av akvariet.

post-7540-14468931866341_thumb.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=JHzsq_FfjCA&feature=youtu.be

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde min yellow tang var nära döden men piggnade till efter flytt till mitt 54L som visade sig ha salthalt 1.020 och inte 1.025 som den var i. Efter detta har den fungerat kanon även i 1.025 salt.

Jag kunde ta upp den med handen då den var på botten av akvariet och bara flämtade sas.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde min yellow tang var nära döden men piggnade till efter flytt till mitt 54L som visade sig ha salthalt 1.020 och inte 1.025 som den var i. Efter detta har den fungerat kanon även i 1.025 salt.

Jag kunde ta upp den med handen då den var på botten av akvariet och bara flämtade sas.

//Jonas

Provar med den lösningen tills imorgon och håller tummarna på de Har 1.025 i huvudkaret nu och kan ju sätta upp ett nytt för han med lägre salthalt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...