HumAnyt Postat 15 december 2013 Postat 15 december 2013 Blandade saltvatten för ca 2veckors sedan till min kejsare som var dålig. Tänkte ha det i karantäns karet och ett vatten byte. Det blev dock inte av så nu har vattnet ståt med pump och blandats runt i två veckor med 25 grader varmt. Inga alger eller nåt i den. Det är ju ca 120 liter. Lite surt att slängs det i vasken men hellre det än får problem i akvariumet. Så hur ska jag göra? Med vänlig hälsning, //Rasmus Citera
DaTrucka Postat 15 december 2013 Postat 15 december 2013 Hur länge har du haft vattnet i akvariet? Det är väl samma förhållanden på ett ungefär iaf. Citera
Guest Postat 15 december 2013 Postat 15 december 2013 Den funderingen kan du lägga åt sidan. Finns det inget som rubbar kvaliten så är det lugnt bara köra lite tester innan djur ska i. Citera
hanst Postat 15 december 2013 Postat 15 december 2013 Jag blandar 25 litet åt gången och eftersom jag bara byter 5 liter i vecka i mitt lilla kar så räcker det i 5 veckor. Jag har gjort så ända sedan starten utan några problem. Det enda jag gör innan är att jag lufta det med en syresten, värmer och justera salthalten. Citera
HumAnyt Postat 15 december 2013 Författare Postat 15 december 2013 Jag körde i det förut. Än så lever allt än //Rasmus Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.