Rickard Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Jaa, vad fiffigt det vore att köra burken utomhus, och tänk va pengar man skulle kunna spara in på att slippa köpa och köra MH! Men, hm, hur tusan skulle man mata firrarna på vintern när isen lagt på?http://www.reefhq.com.au/Någon som varit där?(Vinner jag nu, eller måste det vara _privata_ revakvarium? :-)
simon Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Ja, tänk att behöva blanda salt till det "akvariet" :-). Jag antar att de tar från sjön, det är ju trots allt rätt nära./Simon
Klubbsson Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Det fins ganska gott om "mindre" revakvarium längs östkusten. Jag har tyvärr inte vart inne på just det. Och alla tar vattnet direkt från sjön. Men ska man se ett stort akvarium ska man ta det i Sydney http://www.sydneyaquarium.com.au
Beppe Postat 31 augusti 2005 Postat 31 augusti 2005 Jag var på detta akvarium i Townsville 1992. Då körde de med stora algfilter samt om jag inte minns fel, regelbunden förnyelse av vattnet. När jag var där var det inte speciellt fint. Vattnet var gul grönt som det tydligen blir när man kör algfilter. Enligt vad jag har läst så har de börjat använda ozon för att få bort missfärgningen av vattnet.
Rickard Postat 1 september 2005 Författare Postat 1 september 2005 ....men Klubbson, dom säger ju själva att dom är störst i världen, och Sydney ligger väl, hm, ja, i världen åxå?
Klubbsson Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 Gå till google och sök på "värdens största akvarium" så får du ett antal träffar.
Rickard Postat 2 september 2005 Författare Postat 2 september 2005 hihi, lite av en kvasi-diskussion, men visst var det REV-akvarium det handlade om?Söker man på detta så blir det Townsville (REEF-HQ) som alla träffarna hamnar på.....
Beppe Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 När jag var där så skröts det friskt om att det var världens största akvarium. Kanske kan man kolla guiness?
jockeman Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 Vet inte om akvariet i Osaka innehåller koraller men det är iallafall dubbelt så stort som det i Townsville. Osaka innehåller 5.400 ton mot 2.500 ton för townsville
MattiasN Postat 2 september 2005 Postat 2 september 2005 finns ju ett gigantiskt med valhaj i Okinawa oxå, dock tveksamt om de har koraller i det karet, 7500 ton...
Rekommenderade inlägg