Gå till innehåll

Är detta glasrosor?


Xquiz

Rekommenderade inlägg

Hej, hyffsat ny inom saltvatten och har nu äntligen fått ordning på karet men då dyker denna sak upp!

Tycker det ser ut som glasrosor, men är det någon som kan bekräfta det?

Tyvär ingen knivskarp bild men hoppas den duger.

post-5820-14468932075005_thumb.jpg

Bör jag plocka ur denna "fraggsten" ?

Stenen i sig är 5x5 cm och ligger helt själv i ett hörn av burken så inte i närheten av resterande LS.

post-5820-14468932074787_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Liknar glasrosor men som du säger svårt se på bilden det kvittar var de ligger det sprider sig ändå jag brukar spruta skållhett vatten i munnen på dem ell citron syra om du skulle få fler mosa dem inte i karet för då sprider de sig ännu värre mvh Odel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej då kör jag på att det är glasrosor, inget jag vill ha på denna "fraggsten" ändå när leverans av nya koraller kommer på tisdag 7/1. :D

Borde väl fungera helt utmärkt med en helt vanlig medicinspruta?

Tack så mycket för snabbt svar :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Helt klart att det är något liknande palythoa, Förutom att mina är typ färglösa/grådassiga, Vet inte om de har med storleken att göra då dom ej fanns för 3 dagar sen, så hyffsat nya tillskott.

Var någon enstaka som överlevde hetvattenskuren så ska låta dom leva och se vad som kommer fram, Hittade idag en palythoa bakom all min ls i sanden som antagligen lossnat från sin sten och satt sig där, så utesluter inte en spridning av dom redan befintliga korallerna.

Nu när jag haft lite tips att googla efter verkar det luta mot Brown Button Polyps Palythoa sp. Då dessa är den sort jag har i karet redan :)

Tack för bra tips :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...