Randigabipen Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Har fått någon lustig brun täckande alg på de flesta stenarna i karet.Någon idé om vad det kan vara för jag och anledning? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Randigabipen Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 Här kommer en lite mer inzoomad bild Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
jflod Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 Har fått någon lustig brun täckande alg på de flesta stenarna i karet.Någon idé om vad det kan vara för jag och anledning?Gissar på kisel eller början på cyano. Dammigt brunt = kisel eller slemmigt lite rödlila = cyano. Vanligt vid uppstart men förstår att du kört ett tag?Sent from my Nexus 10 using Tapatalk 4 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Pasaputte Postat 4 januari 2014 Dela Postat 4 januari 2014 om det är nytt kar så är det diatom, inget at oroa sig , det försvinner senare.enligt bild två så det ser lite som mörk brun åt röd färg, men kanske jag har fel , om det är mot rött och inte slemigt så det är kalk alger, och det är bra tecken.Hur länge har du haft karet?MVHPatrick Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Randigabipen Postat 4 januari 2014 Författare Dela Postat 4 januari 2014 (ändrat) Det är inte rött över huvud taget, utan enbart mörkbrunt och det är som om det vore målat på stenen, alltså inget slemm eller damm, trådigt eller liknande.Haft igång karet ca 3 månader. Ändrat 5 januari 2014 av Randigabipen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.