POPOV Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Vad är felet på denna om den säljs för 600 nu mot 2300?Inget fel, utförsäljning (rea) Citera
POPOV Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Vad för slags ljuskälla är detta? Jag tycker grafen ser lite utsmetad (oexakt) ut... Hur ser grafen ut om man mäter på en LED med en smal spektral topp?Här är den som jag tagit, osäker om det är maxspecten dock men LED är det. Citera
StefanL Postat 8 januari 2014 Författare Postat 8 januari 2014 är detta direkt under led eller nere i vattnet? Varför blir där inga kelvin du verka ju ha vitt ljus också? Citera
Manks Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 antar att den sålt dåligt/de är rädda för konkurrensen från den blivande 13-i-1 sensorn. Citera
POPOV Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Direkt under vatten ytan, 37 cm i avstånd till rampen. Varör Kelvin ej kommer fram har jag ej listat ut. Citera
phhasek Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 antar att den sålt dåligt/de är rädda för konkurrensen från den blivande 13-i-1 sensorn.vilken då? Citera
phhasek Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Direkt under vatten ytan, 37 cm i avstånd till rampen. Varör Kelvin ej kommer fram har jag ej listat ut.kelvin verkar bara funka med MH.http://www.reefcentral.com/forums/showthread.php?t=2328588&highlight=seneye Citera
StefanL Postat 8 januari 2014 Författare Postat 8 januari 2014 Manks svar på angående vad som funkar utan något extra, dock verkar den inte ha alkanitet, hyfsat pris för en par mätare ändå så jag köpte enThe pH and NH3 slide is pay as you go.All other aspects of the product work without a slide fitted.With no slide fitted a seneye Reef device will give you.TemperatureWater levelPAR Lux KelvinSpectrumIf you add a slide:PHNH3Hope that help clears things up, any more questions please contact us.Kind regardsSeneye Support Team+44 (0) 1223 91 1075Want to learn Citera
Manks Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 vilken då?Den här http://reefbuilders.com/2013/11/14/mindstream-aquarium-water-monitor/ Citera
smedberg Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Har googlat en del på Seneye som par-läsare och den verkar ge likvärdiga värden som den dyrare Apogee Quantum MQ-200.Så för 600 pix måste det vara en prisvärd parmätare. Citera
POPOV Postat 9 januari 2014 Postat 9 januari 2014 Manks svar på angående vad som funkar utan något extra, dock verkar den inte ha alkanitet, hyfsat pris för en par mätare ändå så jag köpte enThe pH and NH3 slide is pay as you go.All other aspects of the product work without a slide fitted.With no slide fitted a seneye Reef device will give you.TemperatureWater levelPAR Lux KelvinSpectrumIf you add a slide:PHNH3Hope that help clears things up, any more questions please contact us.Kind regardsSeneye Support Team+44 (0) 1223 91 1075Want to learnGer även:NH4O2 Citera
smedberg Postat 9 januari 2014 Postat 9 januari 2014 Tomas har du en länkHär finns en bild, http://www.nano-reef.com/topic/287754-seneye-reef-aquarium-monitor/?p=3635883 Citera
StefanL Postat 10 januari 2014 Författare Postat 10 januari 2014 Eduard är du säker på NH4 och O2 jag kan inte hitta det någon stans?DU behöver inte ha datorn ansluten för att göra datainsamling funkar tydligen med USB powerPower Adaptor offlineAfter initial set up, your seneye can be connected to a seneye USB power adapter. This option is greatif you don’t wish to have your seneye device constantly connected to a PC. When powered by the USBPower Adaptor, readings are stored on the internal memory ever hour. Warning lights are displayed onthe on the seneye device if the water parameters are bad. You will not receive alerts via SMS or Email. Citera
POPOV Postat 10 januari 2014 Postat 10 januari 2014 (ändrat) Eduard är du säker på NH4 och O2 jag kan inte hitta det någon stans?DU behöver inte ha datorn ansluten för att göra datainsamling funkar tydligen med USB powerPower Adaptor offlineAfter initial set up, your seneye can be connected to a seneye USB power adapter. This option is greatif you don’t wish to have your seneye device constantly connected to a PC. When powered by the USBPower Adaptor, readings are stored on the internal memory ever hour. Warning lights are displayed onthe on the seneye device if the water parameters are bad. You will not receive alerts via SMS or Email.Just ja, du kan koppla den till den där USB saken. Vad kostar den... =)Helt säker på NH4 och O2 Ändrat 10 januari 2014 av POPOV Citera
smedberg Postat 11 januari 2014 Postat 11 januari 2014 795 menar du ?Kampanj nu, 599:-http://www.zoo.se/reef-usb-tester-seneye-vattentest.html Citera
StefanL Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Just ja, du kan koppla den till den där USB saken. Vad kostar den... =)Helt säker på NH4 och O2[ATTACH=CONFIG]109350[/ATTACH]Konstig att det bara finns i mobil appen inte i dash board, vet om man kan få en graf på o2/nh4? Har du kollat dem mot någon annan test för att fåw en känsla för hur bra det stämmer? Altså de kalkylerade värdenaFörresten funkar med vilken usb laddare som helst som ger 500ma provade i natt Citera
smedberg Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 Du kan se O2 på webben också. Jag ser det om jag klickar på namnet jag gett den. Min visar konstant runt 8,1 Citera
StefanL Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Konstig att det bara finns i mobil appen inte i dash board, vet om man kan få en graf på o2/nh4? Har du kollat dem mot någon annan test för att fåw en känsla för hur bra det stämmer? Altså de kalkylerade värdenaFörresten funkar med vilken usb laddare som helst som ger 500ma provade i nattSer du en graf också, min visar 8, vet inte vilken enhet, verkar lite hokus pokus att man skulle kunna beräkna nh4 och o2 från de aamdra parametrarna Citera
POPOV Postat 17 januari 2014 Postat 17 januari 2014 Konstig att det bara finns i mobil appen inte i dash board, vet om man kan få en graf på o2/nh4? Har du kollat dem mot någon annan test för att fåw en känsla för hur bra det stämmer? Altså de kalkylerade värdenaFörresten funkar med vilken usb laddare som helst som ger 500ma provade i nattEj mätt för att dubbelkolla.Inte med på vad du menar med en USB laddare? För att Seneye ska kunna skicka värdena vidare måste du vara uppkopplad mot internet... Citera
StefanL Postat 17 januari 2014 Författare Postat 17 januari 2014 Ej mätt för att dubbelkolla.Inte med på vad du menar med en USB laddare? För att Seneye ska kunna skicka värdena vidare måste du vara uppkopplad mot internet...Jo, men den gör data insamling och laddar över infon när datorn ansluts Citera
POPOV Postat 17 januari 2014 Postat 17 januari 2014 Jo, men den gör data insamling och laddar över infon när datorn anslutsDet stämmer =) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.