Gå till innehåll

Sötvattensdopp


Rekommenderade inlägg

Om sötvattnet har samma pH och temperatur som akvarievattnet sänker det riskerna iaf. Tid vågar jag inte säga, beror på art och individ. Tror man kan doppa dom tills de börjar "trilla" eller ser dåsiga ut, men här kan säkert någon med mer erfarenhet ge bättre tips.

Finns säkert något protokoll om sötvattensdopp att leta upp på nätet.

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 inte längre en 5 minuter säger många. Men jag hade en stor skivaborre på ca 30cm i ett kar för antalet år sedan. Den hade hoppat över och ramlat ner i ett malawi kar som va vid sidan om. Vet ej hur länge han va där i men max 2 dagar iaf det va 2 dagar jag va borta. Den ända nackdelen va att jag ej hade många malawi kvar och fisken va väldigt rund om magen. Men ibland lägger dom sig på sidan på en gång pga stressen som blir. men 3 min är inga problem.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

3 inte längre en 5 minuter säger många. Men jag hade en stor skivaborre på ca 30cm i ett kar för antalet år sedan. Den hade hoppat över och ramlat ner i ett malawi kar som va vid sidan om. Vet ej hur länge han va där i men max 2 dagar iaf det va 2 dagar jag va borta. Den ända nackdelen va att jag ej hade många malawi kvar och fisken va väldigt rund om magen. Men ibland lägger dom sig på sidan på en gång pga stressen som blir. men 3 min är inga problem.

Haha. Rolig storry!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag försökte håva upp clownen för sötvattensdoppet men gick inte så bra och jag fick så dåligt samvete att jaga den :(

jag fick tips att göra ett sötvattens dopp på min lilla clown för den har mest troligt drabbats av någon parasit :(

Tror att han ser bättre ut i dag men kan vara ett önsketänkande.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...