Gå till innehåll

Aqua Medic Turbo flotor multi problem


SmallTown

Rekommenderade inlägg

Stängde av pumpen , hällde ut skiten ur skummarkoppen satte tillbaks allt o starta. Men skiten skummar inte. plockade ner pumpen gjorde rent den, testkörde i spann, bubblade på bra satte tillbaks den. fortfarande skummar inte skummaren. Plockade ner hela skiten o gjorde grundligt rent den (hittade en trevlig liten borstmask under, kliar som fan) sköljde men funkar f** inte endå. Nån som har nåt tips på vad det kan va för fel. Skummaren har funkat felfritt i två år innan.

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

precics samma fel som jag fick med min, orka inte pilla med det så jag satte ditt en luft pump ist så att den slapp suga själv.

är det en aquabee ?

nope en eheim.

Har du gjort rent det lilla lufthålet i pumphuset?

Japp , hör att den suger luft.

Skall tillägga att den skummade på bra , innan jag stängde av den för o tömma koppen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samma sak inträffade med min Deltec. Rengjorde hela skummaren (motorn var varm för att den stått still någon timme). Insuget till nålimpellern (var luftslangen är fästad) var nästan helt igensatt. Rengjorde hålet, satte ihop allt och den startade direkt.

Vet ej säkert vad felet var men en grundlig rengörning är oftast rätta medicinen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Samma sak inträffade med min Deltec. Rengjorde hela skummaren (motorn var varm för att den stått still någon timme). Insuget till nålimpellern (var luftslangen är fästad) var nästan helt igensatt. Rengjorde hålet, satte ihop allt och den startade direkt.

Vet ej säkert vad felet var men en grundlig rengörning är oftast rätta medicinen.

Blir att plocka isär den igen o lägga allt i ättika o hoppas det löser sig.

/FJ

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...