Garion Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 Är det någon som kan hjälpa mig att identifiera dessa sniglar.De har ökat explosionsartat den sista tiden. Först trodde jag det var små turbosar, men de verkar inte bli större.De är ca 3-4 mm stora.Nu tycker jag mig se dem på mina Acans och Hystrix på nätterna.Är de på korallerna, eller är de på algerna (och cyanon) som bildas där korallerna inte mår bra?Tacksam för alla tips. Jag börjar överväga att försöka utrota dem.Här är lite bilder av varierande kvalitet (eftersom de bara är framme på natten)./Håkan Citera
NiXoN Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 Ser ut som små avkommor av throchus, isåfall är det ett trevligt problem som du kan ha lite nytta av...Dom ser rätt runda ut kring kanterna men dom verkar ändras när som vuxit till sig.//NiXoN Citera
akutmottagning Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 Sånna har jag med miljontals bara framme på natten har inte växt på 1 år. Tveksam till turbo avkomma.Inga skadedjur vad jag märkt håller rent och fint på stenen Citera
Garion Postat 16 januari 2014 Författare Postat 16 januari 2014 Sånna har jag med miljontals bara framme på natten har inte växt på 1 år. Tveksam till turbo avkomma.Inga skadedjur vad jag märkt håller rent och fint på stenenSå jag ska inte oroa mig att de verkar trivas på korallerna? Citera
Petter N Postat 16 januari 2014 Postat 16 januari 2014 Jag tror det rör sig om collonistasnäckor. I mitt akvarium finns det hundratals av dessa små snäckor. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.