Gå till innehåll

AM TF Multi 1000 - läcka


Mazi

Rekommenderade inlägg

Inatt sprutade skummaren ut ca 20 liter vatten på golvet :( Kranarna var helt öppna och jag har inte gjort något ovanligt. Det var vatten halvvägs upp i skummarkoppen och den hade åkt på sne så allt vatten rann ut, inte kul. Det kommer inte vara något problem sen när jag ska ha den i sumpen men det ska väl inte vara så här? Vad är problemet det hände en gång för länge sedan också men det var inte alls mycket vatten. Lite trist med trägolv, det lär väl stå som en regnbåge när akvariet flyttas...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tråkigt att läsa.. Tyvärr kan man väl lägga ytterligare ett problem till TurboFlootor skummarna, det verkar ju som om just den modellen står för flest problemfall här på forumet, är det inte dålig skummning så flödar dom eller läcker. Kanske dags för att höja ett varningens finger för just denna modell? Eller dömmer jag den för hårt? Jag kan ju tillägga att jag själv haft en sådan men då utan större problem. Den ville dock flöda när man körde med frysmat.

Men som sagt den verkar överrepresentrad när det gäller problem här på forumet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,det är nog ganska vanligt att när man tömt skummar koppen,eller rengjort skummaren så ställer man in den och tycker att det blev bra, efter ett eller två dygn börjar den arbeta för hårt och då skummar den över, därför kan det vara ett tips att ha matar pumpen så nära ytan som möjligt,annars finns det risk att hela akvariet blir tomt.Mvh Stefan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...