joh3 Postat 20 januari 2014 Postat 20 januari 2014 Hoppas att jag postar i rätt forum. Har just startat upp en burk och fyllde med levande sten igår.Har en halv flaska Tetra Safestart över sedan sötvattenstiden, kan jag använda den även till saltvatten?Vet att det finns en "marin"-verison av detta, men är det inte samma startkultur oavsett om det är sött eller salt?Hittar ingen info på deras hemsida.Tänkte i så fall dutta i lite för att hjälpa på processen lite... Någon?/ Johan Citera
DaTrucka Postat 20 januari 2014 Postat 20 januari 2014 Funkar säkert jättebra//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Guest Postat 21 januari 2014 Postat 21 januari 2014 fungerar lysande iaf om man vill ha drag i skummaren:) Men ang själva vattnet så är lite bakterier för saltvatten mycke bättre och bytesvatten ur kran luftas det ordentligt så försvinner mycket den vägen liten dutt med c.vitamin så är cloraminerna poff Citera
joh3 Postat 21 januari 2014 Författare Postat 21 januari 2014 Ok. Tack för hjälpen. Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.