Gå till innehåll

loc-line frågor


slarvid

Rekommenderade inlägg

Som jag fattar det så vill du borra genom sidan på boxen för att få en snygg retur med locline. Om inte locline kom med en gängad ända så behöver du en sådan adapter. Jag skulle använt en threadXslip-genomföring för att få det så snyggt som möjligt, typ den här. Så kan du skruva in den direkt i genomföringen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Oki. Ja, precis. Karet blir botten borrat, returen kommer gå upp i facket sen en böj och sen flexibel pvc sista biten till glasskivan som ska va borrad sen locLine på andra sidan! Finns något sån bra hos Ted? Köpte locLine på fish street, ser ut att vara gängad på bilden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ted ser inte ut att ha någon i webshopen iaf. Men om du ringer och förklarar vad du letar efter så ska det nog inte va nåt problem att fixa, gängade rördelar är inte så vanligt i Europa verkar det som. Du behöver veta dimension på din adapter från locline, 3/4" eller 1/2" brukar det väl vara. Genomföringen ska va invändigt gängad på flänssidan, lim-muff på "baksidan". Om jag inte är helt akterseglad tror jag aquamedic gör en som är gängad men jag kanske drömt.

Tips är att du använder en "union" koppling någonstans där så blir det enklare att limma. Jag skulle gjort på följande vis, locline -> genomföring -> union -> 90' böj -> flexpvc -> bottengenomföring.

På det viset behöver du bara pilla med 2st enkla/raka limningar i själva avrinningsboxen, resten tar du i lugn och ro utanför. Men det går att göra på en massa sätt såklart, man får bara fundera lite först.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då gör du dig själv en björntjänst, inget jag skulle rekommendera. Svårt att få snyggt och hållbarheten i längden är väl tveksam, men man gör som man vill. Alla locline jag har haft och göra med behövde man ett ganska fast handgrepp för att ändra på.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...