Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Borra i mitten med typ Ø10mm genom första väggen underifrån, sedan borrar du med Ø6 typ genom sista som skall hålla din skruv. Mao inget rör som kollapsar för man drar för hårt. Första borret är för skruv skallen och andra för själva skruven. Hoppas du förstår hur jag menar.

Så minsta borret är det som skall användas närmast skivan!!!!!

Postat

Tänk så här att är något runt så vet inte kraften vart den skall gå, är det skarp så ansamlas krafterna där och spricka som följd. Titta på ett fartyg så finns det inga skarpa hörn typ utan bara runda saker endast för att krafterna skall föras vidare.

Postat

Man kan även ta ett rör på detta sätt för att få lång skruv så man klarar mera töjning innan skruven går av med samma princip. Titta på en flaggstång alt stor reklam skylt så ser ni att det är långa rör innan mutter typ. Samma princip för avgasrör modell stora, långa skruvar klarar mera töjning innan de brister pga värmen. Ett alternativ att tänka på vid konstruktion.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...