Gå till innehåll

pumpstyrning


arnstad

Rekommenderade inlägg

Då jag har 2x 6045 tunze streamers undrar jag om det finns någon lösning på att få dom att pumpa intervaller som en tunze wavecontroller gör ? Om det finns någon smidig grendosa med inbyggda timers vet jag finns men hittaringa som säljer och skulle det funka? Mår pumparna bra utav det? Vill inte koppla in vanliga standard timers då jag är ovän med dessa sedan tidigare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det är den här du söker

Finns i utförande för LAN och WLAN också

Jag har en äldre modell - lite jobbig att förstå, på den modellen var det kvalitetsproblem - fick skicka tillbaks 2! Men sedan fungerade den smärtfritt och var bra att ha. Går att programera i sekundinterval och periodiskt. Exempelvis skall en vara på i 5 minuter och var av 5 minuter och en annat uttag skall fungera tvärtom. perfekt till växlande pumpar. Du ställer en tid när första tillslags och avslagsperiod skall vara och sedan hur ofta den skall upprepas

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det är den här du söker

Finns i utförande för LAN och WLAN också

Jag har en äldre modell - lite jobbig att förstå, på den modellen var det kvalitetsproblem - fick skicka tillbaks 2! Men sedan fungerade den smärtfritt och var bra att ha. Går att programera i sekundinterval och periodiskt. Exempelvis skall en vara på i 5 minuter och var av 5 minuter och en annat uttag skall fungera tvärtom. perfekt till växlande pumpar. Du ställer en tid när första tillslags och avslagsperiod skall vara och sedan hur ofta den skall upprepas

MVH Lasse

Spännande!

Är det någon som har koll på några pumpar som är okej att köra av/på? Vi har ju gamla goda tunze turbelle som klarar det fint, men hur är det med streampumpar?

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Spännande!

Är det någon som har koll på några pumpar som är okej att köra av/på? Vi har ju gamla goda tunze turbelle som klarar det fint, men hur är det med streampumpar?

/ David

Det var dessa jag for efter när jag var hos er David. Jag tror den fungerar bra till streamers också.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det egentligen någon modern pump som pallar av o på ständigt ?? Känns lite som gamla tunze har goda marginaler på den tiden i tillverkningen så dom orkade tåla av/på.. Men dagens "så billigt som möjligt attityd" tror jag knappast att det finns någon vettig pump med livslängd för en av/på funktion..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var dessa jag for efter när jag var hos er David. Jag tror den fungerar bra till streamers också.

MVH Lasse

Ja, jag förstod det :)

Jag är lite tveksam till streamers, tex tunze, hydror mm, det var därför jag hoppades att någon skulle ha provat. Jag har bara testat en gammal Eheim som slog av/på några ggr/dag vilket funkade under någon månads testtid.

För doserpumpar borde den vara kanon.

/ David

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ingen fara - all skapande av stående vågor med hjälp av streamers bygger på stopp - full start. Körde en Tunze under tre år med 0,75 sek mellan start och totalt stopp. WP pumparna gör samma - tvärstopp och så full fart under mycket kort tid, stopp - full fart och så vidare

Mina WP 25 har i alla fall gått ca 3 månader nu på start stop funktion, ca 0,6 sek mellan

MVH Lasse

Enda faran med för långa stopp hos Streamers är att organismer kan få för sig att pumphuset är ett perfekt gömställe.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu fattade jag inte att de ville göra vågor utan bara ha ett varierande flöde från 2 eller fler streamers. Tror inte det överhuvudtaget går att göra så snabba start och stoppfrekvenser med växelström som vågskvalp kräver. I mitt 120 är 0,47 sek bästa frekvensen för att komma in i egensvängningen.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det bör ju funla hyggligt om sicce säljer det, annar skule de ju ha mucket problem med skna egna streamers

Kan det vara så enkelt att sicce satt en mini tid på sin grunka.. Dvs inte gjord för vågeffekt..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...