Gå till innehåll

Första fisken?


Bliaze

Rekommenderade inlägg

eller vänta ett par veckor till det skulle jag göra men om du har stabila vattenvärden å haft alla dina toppar så kan du köpa lite sniglar eller eremiter skulle inte ha både och eftersom eremiterna kan mumsa i sig sniglarna

Eftersom min sand och ls har tagits från ett använt akvarium och ca 30 l vatten också så har allt gått väldigt bra i mitt akvarium. no3 sköt iväg till ca 15 men nu är det på 5 igen och alla värden har legat stilla nu ett bra tag.

mina sjöstjärnor och "tusenfotingar" mår bra också. så då borde jag väll kunna intrudusera någon alggätare?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

nja jag skulle endå vänta lite till det bär med att det kommer från ett annat kar är lite överreklamerat enligt mig alla LS är ju levande när man köper den sen om den legat i butiken eller i nån annans kar spelar ju ingen större roll.

Men det finns olika metoder om du verkligen vill ha en fisk så skulle jag nog köra på en scopas dom käkar bra med alger.

Men det beror ju på vad det är för alger du har.

Du har kanske någon bild på dom ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men det finns olika metoder om du verkligen vill ha en fisk så skulle jag nog köra på en scopas dom käkar bra med alger.

Men det beror ju på vad det är för alger du har.

Du har kanske någon bild på dom ?

Jaha okej.

Kanske jag bore vänta?

algerna jag vill bli av med är gröna, dom växer på levande stenarna, och så är det lite brunaktiga alger som väger på sanden och glaset.

kör med skrapa på glaset i och för sig men sanden är lite mer svåråtkommlig.

Föressten hur är det med sjöstjärnorna, äter inte dom lite alger?

vet inte så mycket om dom, dom bara hängde med stenen, sen så har dom fått leva kvar där...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...