salar Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Tack Janne för en grym fisk. En Sohal på 25cm basar nu i min burk uppfostrad i Jannes grymt fina burk.förmodligen stockholms snyggaste burk.Bara min Leucosternon och xanturum håller sig lungna såblir de bra. <TACK JANNE MVH PATRIK Citera
Janne Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 Tack Patrik, jag hoppas flytten gick bra och att han tar det lungt med dina andra fiskar./Janne Citera
Niclas Postat 8 september 2005 Postat 8 september 2005 O jag tackar för korallen o titten på som sagt snyggaste burken!! :) Citera
Janne Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 Tack Niclas, efter att ni hade gått så mätte jag fosfat och nitrat, fosfaten var noll( det skulle vara roligt att låna din Hanna för och se hur det vekligen står till med fosfaten), men det roliga var att nu har ZeoVit:en börjat att knapra på nitraten också. För första gången på väldigt länge så är den under 10, nu kan det börja hände saker!!/Janne Citera
Niclas Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 Japp, jag ringer dig så fort den kommer, borde vara i veckan nu. Citera
Lejonkungen Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 O jag tackar för korallen o titten på som sagt snyggaste burken!! :)Ett sånt akvarium måste vi andra också få se! När jag var på Korallrevet (Södertälje) så tror jag det var denna burk som nämndes som ett av de finaste i Sverige. Citera
Janne Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 Det finns fler fina akvarier i Sverige, Korallrevet kan även ha talat om Mattias akvarie. Det häftiga med mitt är väl kombinationen stora kejsare och fina SPS. Ska försöka låna en kamera./Janne Citera
Jaken Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 Det är ju kul att se nya bilder och jämföra med de gamla från när du startade karet.https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=4125&page=4&pp=15 Citera
Lejonkungen Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 Det tror jag också nämndes. Samt ditt och Stefan Isakssons. Skulle vara roligt att se nåt av era "in natura". Synd att ni bor så avsides . Citera
Janne Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 Ja, det är väl gänget som brukar ses när det kommit en ny leverans av SPS. Tyvär så har Stefan lite otur nu, men han kommer igen. Du får väl höra av dig om du kommer till Stockholm./Janne Citera
Lejonkungen Postat 9 september 2005 Postat 9 september 2005 Jag har varit och kursat i Södertälje ett par gånger i år (på hotell Skogshöjd, ca 20 m från Korallrevet). Man har hoppat över luncher och middagar för att prata med Roger och Lasse och handla lite fisk, koraller, böcker och andra bra att ha saker.Skulle gärna komma förbi vid tillfälle. Citera
Janne Postat 10 september 2005 Postat 10 september 2005 Patrik, hur mår han som sjunger "Man är kung kung kung i karet"?/Janne Citera
Jaken Postat 10 september 2005 Postat 10 september 2005 Kommer precis från Partik. Janne din fd Sohal mår grymt bra, den kan verkligen sträcka ut i Patriks långa burk. Det är ett j*vla tenpo på den, jag tror den har en kombination av ADHD och DAMP, den kan bara vara stilla i 5 sekunder sedan är det fullt ös igen. Citera
Janne Postat 10 september 2005 Postat 10 september 2005 Okay, kul att höra, då är det inget fel på honom. Han lungnar ner sig, men jag tror det tar ett tag, för det tog rätt lång tid hemma hos mig./Janne Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.