Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej ,, jag har ett par av dessa "klappvänliga" maskar, jag undrar hur stora dessa kan bli i akvarium 700L.

Den här är ganska orädd av sig och sträcker sig efter maten jag har i en lång tång.

post-5953-1446893259248_thumb.jpg

post-5953-14468932591994_thumb.jpg

post-5953-14468932592244_thumb.jpg

Postat

Vanlig fireform = nyttodjur. vanligtvis blir de bara upp till 10cm och de dör efter reproduktion vilket oftast sker då. Men ibland händer inte detta och man kan få ex som blir rätt stora. jag har fått en som var över 40cm men den tog jag bort. Dett har endast hänt en gång på 5 år för mig.

Postat

Den här är ca 35cm, jag tycker att den är rätt rolig att se på när den rotar runt i gruset. Den brukar vara tillsammans med en stor ormsjöstjärna.

Postat

Jag har ganska många. De största är på ca 20 cm. Riktiga nyttodjur som äter upp överblivet foder och fiskar som dött och man inte får tag i. Perfekta djur. Nackdelen är att de har borst på kroppen som fastnar i huden om du tar i dem. Detta har bara hänt mig en gång och jag fick då utslag som påminner om de man får när man bränner sig på brännässlor.

Postat

Jag har en liknande mask i min burk! Cirka 20-30cm lång beroende på hur den sträcker på sig... Får väl köpa större akvarium snart så den får plats

Film:

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...