patrikk Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Jag söker tips av er som har någon erfarenhet på att utrota racemosa.Mina förutsättningar är att jag kan ta ut nästan alla stenar ur karet ocm det behövs för det är bara 2-3 stenar som korallerna sitter fast i samt att inga av mina stenar är limmade/cementerade.jag har hört bra om väteperoxid och kaninfisk men jag har bara ett kar på 260l så jag kommer att behöva göra av mig med den efter ett tag i så fall.någon annan som har tips? Citera
Dykaren Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Jag tycker man brukar komma rätt långt med helt vanlig manuel borttagning... dra bort dem helt enkelt och försök att få med så mycket av roten som möjligt. Du kommer inte få bort allt men efter ett par omgångar så brukar det vara borta för gott. Citera
patrikk Postat 10 februari 2014 Författare Postat 10 februari 2014 jag kan inte komma åt och få med alla rötter det är för många små hål i stenen Citera
_Manne_ Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Jag gör som hans.. Sen kör du samtidigt en Kollällemetod så du begränsar tillväxten , så är det löst...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.