akutmottagning Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Finns det någon färg som är okej att måla insidan av avrinningsboxen med? Citera
impajimpa Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Ett alt kan ju vara att använda akvarie silikon. Smeta ut det med en plast spackel Citera
akutmottagning Postat 10 februari 2014 Författare Postat 10 februari 2014 Silikon blir inte snyggt att arbeta med på det sättet tyvär Citera
impajimpa Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Ok. Vet ett kar där han smetade på det på insidan och där det riktigt snyggt ut. Citera
akutmottagning Postat 10 februari 2014 Författare Postat 10 februari 2014 Allt går iofs om man är duktig med silikon Citera
remne Postat 10 februari 2014 Postat 10 februari 2014 Jag har "målat" (spacklat är not mer korrekt) insidan av min ytavrinningsbox med svart silikon. Ser kanon ut från andra sidan, dvs den sidan man ser inifrån karet. Den ytan som jag spacklat med silikon ser ju såklart skit ut (insidan på boxen), men känns som det kvittar? Citera
akutmottagning Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 Funderar på att smeta ut silikon och hälla sand på det insidan då Citera
Laggeman Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 Insidan av boxen syns ju ändå inte, och ifall du limmar fast sand så lär du ju få bra grogrund för alger där, varför inte köra enbart silikon? Citera
akutmottagning Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 Svårt att förklara men gillar inte när saker är "ser det bra ut utåt är allt bra" lösningar så behåller boxen transperent och målar baksidan på karet blå. Citera
Laggeman Postat 11 februari 2014 Postat 11 februari 2014 Annars skär du till passbitar till linsidan av boxen, kletar på silikon och trycker dit glaset ovanpå.Tänk på att insidan av boxen kommer att bli lika algbevuxen som utsidan av den med tiden och att du dessutom kommer att se rören och vattnet där i. Citera
akutmottagning Postat 11 februari 2014 Författare Postat 11 februari 2014 Får se hur jag löser det med inklädnaden Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.