Gå till innehåll

Problem med Instant Ocean Skimm 400


daawgie

Rekommenderade inlägg

Hej!

Har precis börjat dra igång mitt första saltvattensakvarium och det verkar vara spännande. Stötte dock på patrull under gårdagen när jag skulle dra igång min skummare. Det kommer ganska mycket vatten genom ventilationshålet på utloppet. På bilden så menar jag den lilla pluppen som sticker upp på röret där man ställer vattenmängden.

post-8254-14468932600264_thumb.jpg

Vad jag kunde utläsa ur instruktionen så skulle det inte sitta något på den men det är ganska stor risk att det rinner utanför akvariet för min del. Min första gissning är att jag gjort något fel men kan inte begripa vad.

Är mycket tacksam för hjälp.

//Patrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du har nog för högt flöde, testa att justera det. Jag gjorde så att jag satte en liten bit 6mm-slang (kommer inte ihåg om den ingick eller om jag tog den från någon annanstans) över den "pluppen" och ner mot vattenytan, bara för att slippa tänka på det i fortsättningen. Nu kan det rinna hur mycket det vill därigenom, det går ändå ner i akvariet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...