Gå till innehåll

Liten Extern skummare? :)


Wigge

Rekommenderade inlägg

Har ett litet 60L kar med sump. sumpen är dela i 2 delar. den första delen är ett litet 12L kar som står på den översta hyllan i skåpet, detta kar är sedan borrat och har ett durso som rinner ner i ett 25l kar som står under. jag hade som mål från början att inte kör med skummare då jag redan då såg att jag hade lite plats(att ha en HOB skummare är inget alternativ), men skulle det nu finnas någon liten skummare som man kan ställ bredvid karet och sedan köra rör/slang från sumpen till skummare så är det ju ett bra alternativ. problemet är att skummaren inte får vara högre än 25cm.

är det någon skummare kunnig som har bra koll som kanske vet något som skulle passa så får ni jätte gärna höra av er=)

Med vänlig hälsning Wigge

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

post-6818-1446893287465_thumb.jpgVill ställa en skummare där och sedan kunna har slang från sump till insuget till skummaren och sedan slang från utlopp till sump(eller rör). det är 25cm upp till sumpens kant så skummaren ska helst inte vara högre. någon som vet vad man ska kolla efter?=)
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...