Gå till innehåll

Ännu ett Lido! :)


Nicke7

Rekommenderade inlägg

Tjena!!

Jag är äntligen en saltvattensakvarist.

En ny sådan, 3 månader gammal.

kör på ett Lido 120L, 25kilo vacker sten i en fin fin rund hög.

jag har höga nivåer av nitrat ca 20 och fosfat 0.3.. Pågrund av att jag tillsatt det av misstag, (hoho)

Alla invånare jag har köpt från vecka 4 lever.

djur: 10 turbosar, och ett 10 tal småttingar som måste ha föds i akvariet, en liten sjöborre som kommer från stenen, ormsjöstjärnor, borsmaskar. ett gäng sjöstjärnor, sanderimiter och en rödbenad. 3st peppermint (vuxit minst 1cm på 3veckor) och en snäll sammetsclown .

koraller: (dummt ja vet nu) men vad gör man inte när man står framför en nyimport koraller, dregel!

acropora valida

acropora (Green slim)

seriatpora caliendrium

en fin grön goniopora

en euphyllia ancora som mår kanon och lite olika knappar

och mycket annat smått o gått från stenen

nurå, första frågan!

ska jag sänka näringsvärdena fort,mittemellan,långsamt?

vad mår korallerna bäst av?

lite tips här tack :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Japp jag håller mig till no3:po4-X.

men jag blir lite fundersam endå, första inlägget jag skrev, så kunde jag ju mäta 20 i nitrat och höga fosfat.

Idag 4 dagar senare, ligger nitrat på ca 6-7 (saliferts test) lite väl snabbt, lr är det normalt?

för 2 dagar sen droppa jag i en halv dos Ultra phos 0,04. idag har jag knappt mätbara värden av ph4, tycker även det har gått galet fort?

Angående aktivt kol, min goniopora reagerar kraftigt negativt på det, inom loppet av 10sek så såg den för taskig ut, normalt det med?

Å så det jag grubblar mest över, varför får jag inga alger? mycket frågor, men det är himla skojj!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...