Gå till innehåll

blinkande leds....


MattiasN

Rekommenderade inlägg

Har lite problem med mitt nya ledbygge... Tänkte komplettera belysningen med 4x20w leds från ac-rc, de ska drivas med ac-rc:s dimbara "egna" driver, http://ac-rc.net/catalog/product_info.php?cPath=23_35&products_id=95

När jag nu kopplat ihop och löddat allt så bara blinkar ledsen(korta intervaller på typ 0,5 sekunder) och tänder liksom inte riktigt, det hörs också ett pulserande/pipande ljud från drivern... Har kollat sladdar och koppling men tycker inte jag hittar något och alla 4 leds blinkar så det bör väl inte vara någon löddning heller? Kan det vara något annat än en trasig driver? Hargivetvis kontaktat dem oxå men tänkte höra om det finns något generellt som ger detta fel?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du kopplat rätt och har rätt polaritet så återstår nog inte mycket mer än att det är fel på drivern - det där brukar uppträda när FV på Leden inte är uppe i driverns minsta volttal. Den drivern är dock anpassad för 4 st 20 wattare så då återstår - driverfel. Ställ upp dimmern så du testar bägge ändpunkterna för säkerhets skull.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mm, mätte på drivern och den låg på runt 29V, oavsett hur jag vred på dimningen.... Fick snabbt svar från Allan som skickar en ny.... Typiskt när man fått ihop allt och äntligen skulle få upp lite nya chip :( Men men, det klarar sig en vecka till....

Skickat från min GT-I9210 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...