Gå till innehåll

Saltbutik i Helsingfors?


Robert Lennqvist

Rekommenderade inlägg

Guest lysröret

klart att det finns.

jag har en känsla av att du gillar saltvattensakvarium? då ska du titta på sealife center som är ett saltvattens center. det finns på borgabacken.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hum, När jag var där för 2år sen så var min halvbrors farsa med som kan flytande finska så han frågade i den akvarieaffären som är mitt i stan om det fanns några mer akvarieaffärer i Helsingfors. Han svarade att det var dåligt med akvarieaffärer i Finland och att den vi var inne i var den enda i Helsingfors..(å den var la sådär, men inget salt vad jag minns)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag vart och kikat i butiken som J.Svärd tipsade om. Dom hade väldigt fina akvarium, även om det inte var så mycket som det såg ut att vara på nätet. Möjligt att dessa akvarier är placerade i en utställning som man måste betala för att gå och kika på. Men dom hade en hel del koraller. Jag är väldigt novis på koraller men kunde i alla fall se att de hade en hel del stenkoraller och mjukisar. En del stora musslor, rörmaskar mm. Fanns även en del fisk på lager. Men jag vet inte om det var så mycket billigare än i Sverige. En Clown typ medelstor kostar ca 175 :-, betalade 150 :- för en ungefär lika stor på Akvarieleasing i Sthlm. Små palettkirurger för 290 :-.

Dom sa att dom kunde packa med syrgas? och att fiskarna skulle klara sig i 1 dygn då. Tror ni att det är säkert att köpa och ta med sig hem? Kommer åka båt så dom kommer vara i påsen i ca 18 timmar...Var så fint i butiken så jag är sugen på att köpa nånting som en liten kom-ihåg av Helsinki.

/R

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...