msen Postat 12 mars 2014 Postat 12 mars 2014 Sådär, då var jag äntligen igång ordentligt med allting Har skapat osmosvatten i ett par dagar och igår blandades saltet i. Idag har 20 kg levande sand lagts i samt lite levande stenar. Imorgon ska jag nog lägga över lite mer levande sten från mitt andra mindre akvarium. Citera
msen Postat 12 mars 2014 Författare Postat 12 mars 2014 Tack! Till att börja med har jag satt i juwels skummare 3.0 samt orginalfiltret som jag tänkt uppgradera från 1000 liter/h till eccoflow 1500 liter. Jag har två tunze streamer 4500 liter/h samt 1800 liter/h. Det är nog den teknik jag ska ha i början Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera
JonasW Postat 12 mars 2014 Postat 12 mars 2014 Har du tänkt ha innerfiltret till något speciellt i början eller sitter skummaren i det facket?Annars är det ett perfekt ställe ha att fosfatremover och aktivt kol i Citera
msen Postat 13 mars 2014 Författare Postat 13 mars 2014 Aha, idag har jag de filter som man ska enligt modellen bioflow 8.0 men senare blir det perfekt som du säger med lite nitrit- fosfatremovers och aktivt kol.Sent from my iPad using Tapatalk HD Citera
msen Postat 13 mars 2014 Författare Postat 13 mars 2014 Har nu uppgraderat med eccoflow 1500 l/h. En riktigt tyst och kraftfull pump Har även smackat på 2st reflektorer på lysrören och beställt två till som förhoppningsvis snart kommer in till butiken. De gjorde verkligen skillnad Jag har bara lagt ner de levande stenarna än så länge tills jag får en bra idé på hur jag skulle kunna möblera i karet. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.