Gå till innehåll

Lite hjälp med ramp för 375L standard!?


Datate

Rekommenderade inlägg

Tänkte höra lite med er experter hur man lämpligen designar en ramp för ett standard 375L-kar (150x50x50).

Blir det ett sådant så blir inriktningen SPS och lite LPS, så det behövs en del ljus.

Skulle någon, bara lite snabbt, kunna ge något tips på en lämplig dioduppsättning för ett kar av dessa mått. Skall man köra 3w, 10w eller kanske 20w, eller skall man blanda? Skall man köra singelfärgade eller multichip?

Vilka chip (färgtemp) skall an köra för att få fram optimala färger men ändå ha ett ljus åt det blåare hållet?

Vilka linser rekommenderas?

Vilka drivare...gärna dimmbara, men inget krav!

Funderar på 2-3 rätskivor, eller en vanlig plan alu-skiva i lämplig storlek (120x40x0,5 t.ex?) med fläktar.

Tar gärna emot tips om bra websidor och gärna passande/lämpliga chip, drivare mm mm.

Många frågor, men jag vet att många sitter med mycket kunskap!

Tack på förhand /Erik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Varför inte köpa en "riktig" belysning direkt? Om du inte vill köpa en ny så brukar det finnas på beg avdelningen. Själv kör jag med 2 st Maxspect Razor 160w 16000k till mitt 150x60x60 och är mer än väl nöjd. Tror inte att det blir mycket billigare att bygga själv.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...