Gå till innehåll

Mindre Led canon - några rekommendationer?


herrGreen

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag kommer vilja komplimentera mitt ljus nu i år, och det är nog dags för två mindre led-kanoner. Anledningarna är att min Razor (som jag gillar) tyvärr har för mycket utrymme ovanför karet, så en till får inte plats bredvid den, men det blir skuggor bakom min höga revpelare, och generellt känns mer ljus önskvärt (rampen är lite underdimensionerad för mitt akvarium har jag märkt (och jag kommer köpa upp mig till en 300w och flytta 160w till fraggkaret). 300w känns relevant för jag är nöjd med Razor överlag, och bättre alternativ är för dyra. Men den är byggd på samma premisser, och klustren är fixerade från varandra. Jag ska ha den högre upp, men trots det vill jag komplettera med två mindre kanoner för att lysa upp baksidan av min revpelare och ge mer ljus till ett annat hörn av akvariet.

Så vilka mindre kanoner finns det? Jag har kollat runt lite men hittar inga märken jag känner igen som är i wattklassen jag vill ha (<50 w).

Att bygga egen är inte aktuellt då tiden inte riktigt finns.

Tack för hjälpen!

/ Leon

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ett bra alternativ. När du beställer - be att få alla vita som 16 000 K (eller däromkring) Den innehåller alla våglängder som Dream Chippet. 45 graders linser ger en bra styrka - är det spoteffekt du vill åt så ta 45 grader - annars finns den med 60 graders också.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...