Gå till innehåll

tunze 9004 eller slimskim?


mogrehn

Rekommenderade inlägg

ska sätta ihop ett kar till min bror och han vill bara ha ett enkelt kar utan sump och massa teknik vilket är raka motsatsen till mej. han kommer väll mest satsa på knappar och lps och nån svart clown. jag har 2 kar stånde som han väljer mellan ett som är 75x40x40 med en razor 160w 16k och en 50x50x50 kub med en kessil 360. sen får han väll en av mina tunze 6095 som jag har liggande. men skummare saknar han, jag har kört med avrinningsbox och sump på dom karen innan men han vill vara utan så vilken skummare skulle ni valt? tunze 9004 eller hydors slimskim? vilken är efektivast mot ytfilm och skummar bra? vill inte ha nått som sitter i karet och för massa oväsen och skummar te. tack på förhand. Med vänlig hälsning Mogrehn

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har en 9004 med massa knappar och ett drygt halvdussin fiskar på 130 liter. Innan jag skaffade en auto-top-of var 9004 helt jävla hopplös. Den skummade bra, men så fort det dunstade lite så blev det värdelöst, så pytsade man i, pytsade i lite mycket och koppen vart full med vatten. Nu har jag ato och den funkar mycket bättre. Tycker dock den är lite halvkass på det där med ytfilm faktiskt, det är inte så bra "sug" i den.

Jag hade redan från början valt en slimskim om jag fått in den under min huv, vilket jag inte fick tyvärr :/

Summa summarum är jag nöjd med min 9004 så länge man har ato, men den får inte betyget utmärkt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen av dom tar faktiskt hinnan på ytan . Kört dom båda . Plus 10 andra skummare . Av alla "intank" skummare jag testat så är där ingen som hållt vad dom sagt och tagit hinnan . Däremot så e dom jävligt bra och effektiva endå. Men inte på att hålla ytan ren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen av dom tar faktiskt hinnan på ytan . Kört dom båda . Plus 10 andra skummare . Av alla "intank" skummare jag testat så är där ingen som hållt vad dom sagt och tagit hinnan . Däremot så e dom jävligt bra och effektiva endå. Men inte på att hålla ytan ren.

Det avgör saken. Det får bli sump till mitt nya akvarium! Tackar för infon.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...