Majki01 Postat 20 mars 2014 Postat 20 mars 2014 Kan följa mina egna spår och starta ännu en tråd om ett av mina kar ! Som många nog redan förstått brinner jag otroligt mycket för just uppstarten av akvarie. Sen har jag svårt för att bli nöjd så dom blir heller aldrig långvariga ! Skillnaden på detta akvarie och alla andra är att jag än så länge känner mig jäkligt nöjd ! Allting började med en Ikea bänk Förstärkt lite och med 20mdf som skiva ! Akvariet i sig special beställde jag , med måtten 80*50*50 . 10mm glas ow. Borrat uppe i höger hörn för att husera en tunze Wall . Hålet blev dock lite mindre än beställt så fick införskaffa en dremel och diamant slipp. Gick förvänansvärt bra ! Ca 30 minuter för att dra ett 25 mm till ett 42 mm's hål. Bakrutan har jag målat svart Första gången jag kör med sump så ska bli spännande ! Kör en dc 3000 pump . Otroligt tyst , känns riktigt bra . Uppe i karet kommer jag köra en mp40 på bakrutan i mitten . Belysning körs radion! Ordningen i skåpet ska bli bättre ! Baksidan av karet här ska byggas in så att inget syns därbak! Har kommit så långt så att karet är blandat med salt så nu kan man ligga i soffan och bara stirra ! Det som är kvar är inbyggnaden bakom karet . Sockel under karet . Och upphängning av belysningen ! Samt inkoppling av skummaren. Mce 600 blev det ! Kommer låta vattnet rinna direkt in i skummaren Än så länge mycket nöjd Citera
odel68 Postat 21 mars 2014 Postat 21 mars 2014 Ser ju jättebra ut så när som på den omålade 2:4:an;) mvh Ola. Citera
Majki01 Postat 21 mars 2014 Författare Postat 21 mars 2014 Känns bra än så länge Nu e det bara allt finlir kvar ! Sen e det klart Citera
Majki01 Postat 26 mars 2014 Författare Postat 26 mars 2014 Mysigt ! Bara invänta algerna innan djuren åker i! Lite mer små fix kvar ! Där sladdarna går ut på vänster sida ska sättas en fläkt och skydd över den . Bakom karet ska där en ram i samma färg som möbeln. Jebao wp 60 ska inte användas den är på lån utan där ska sättas en mp 40 Inväntar fortfarande leverans med pellets filtret och skummaren ! Citera
fredrikDalby Postat 27 mars 2014 Postat 27 mars 2014 Det är en Jebao wp25 inte wp60. Snygg finish, och bra storlek. Du skulle kunna serietillverka detta och finansiera dina projekt :-) Citera
Majki01 Postat 27 mars 2014 Författare Postat 27 mars 2014 vetefan var jag fick 60 ifrån haha tänkte kanske på vortech börjar bli nöjd med det Citera
PatrikD Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 På jorden står observatör A. I skyn har en raket innehållande observatör B startat och har hastighet v = 0,999c, dvs 99,9% av ljushastigheten. Raketen är på väg till en stjärna 10 ljusår bort (enligt A’s mätningar). Citera
PatrikD Postat 28 mars 2014 Postat 28 mars 2014 ????Konstigt! Sorry, det jag tänkte skriva var: Mycket elegant set-up!Det där måste ha legat i buffertminnet sen gjorde jag antagligen ctrl V. Citera
Majki01 Postat 2 april 2014 Författare Postat 2 april 2014 Älska blåljus ! Bara lite "små" fix kvar på möbeln nu! Citera
Majki01 Postat 2 april 2014 Författare Postat 2 april 2014 Nu e det sista beställt . En mp 40 vortech och en reeflink. Funderar dock på om jag inte ska passa på o köpa "uppgraderings kitet" till radion o göra den till en "3a". Sen kan jag inte bestämma mig för vilken doserpump jag ska köra Känns som den "nye" på marknaden e way för stor . Men plus att där e "osmolator " osv i ett. Citera
odel68 Postat 2 april 2014 Postat 2 april 2014 Ser ju bra ut vad ska du ha för inriktning?mvh Ola. Citera
Majki01 Postat 2 april 2014 Författare Postat 2 april 2014 Jag har inte riktigt bestämt mig. Drömmen är ett kar med bara massa massa olika euphyllior . Men troligtvis blir det inte så. Men ett rev med mycket färger ska det bli ! Citera
odel68 Postat 2 april 2014 Postat 2 april 2014 Ok jag har också några euphyllior gillar dem skarpt blir spännande att se vad du får i mvh Ola. Citera
Majki01 Postat 3 april 2014 Författare Postat 3 april 2014 Äh efter att ha läst Mannes tråd att den gick bra att ha på högkant så fick det bli en cor5 pro endå. Härligt med osmolator osv i ett Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.