Frasse80 Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Hej jag undrar om det finns någon som vet hur många ml/min en IKS Vario pro 4 gör???Vore väldigt tacksam för svar snarast.. Citera
Niclas Postat 20 september 2005 Postat 20 september 2005 Enligt IKS hemsida: Each channel can be set individually. The smallest possible dose is approximately 0.6 ml.Maxdosen får man lista ut själv verkar det som... Citera
Frasse80 Postat 20 september 2005 Författare Postat 20 september 2005 Jo jag kom på det men tack iallafall Citera
Lejonkungen Postat 21 september 2005 Postat 21 september 2005 Enligt IKS hemsida: Each channel can be set individually. The smallest possible dose is approximately 0.6 ml.Maxdosen får man lista ut själv verkar det som...Varje kanal ger 0,6 ml/s. Kortaste tid man kan dosera är 1 sekund. Så kör man den bara 1 s/dygn blir minsta möjliga dos 0,6 ml. Max är om man kör den kontinuerligt och ev. kopplar ihop alla fyra kanaler till en och samma flaska. Den klarar troligen inte att gå kontinuerligt då får man köpa IKS vario LP 180 istället. Den är gjord för kontinuerlig pumpning (den går 10 s - stannar 10 s o.s.v). Citera
Frasse80 Postat 21 september 2005 Författare Postat 21 september 2005 Aha då förstår jag lite bättre, började klia mig i huvudet där en sekund eftersom jag ska köra med Balling. Citera
Lejonkungen Postat 22 september 2005 Postat 22 september 2005 Ett tips. Använd den vänstra kanalen/pumpen (märkt med Jod) till bikarbonaten för du kan blanda i kaliumjodid i bikarbonaten och dosera detta samtidigt eller som jag (och Dr Balling själv) Tropic Marin Pro-Coral A- elements. Den vänstra kanalen/pumpen är gjord i ett speciellt material för att kunna pumpa jodlösningar utan att påverkas av detta. Tropic Marin Pro-Coral K+ elements kan blandas i kalciumkloriden (vid behov). Citera
Frasse80 Postat 25 september 2005 Författare Postat 25 september 2005 ok då har jag ju nytta av den oxå tackar så mycket.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.