NephruruS Postat 25 mars 2014 Postat 25 mars 2014 Jahapp då har man halkat tillbaka ned i träsket igen.. Denna gång med ett kar på 100x60x50 som jag var i Kalmar och köpte utav Matte91 igår. Behöver köpa till lite teknik etc innan man kommer igång men tänkte att jag slänger upp en tråd redan nu. Citera
NephruruS Postat 25 mars 2014 Författare Postat 25 mars 2014 Tack Patric!Returpump samt första cirkulationspumpen inhandlat idag, fick även bli en Zebrasoma xanthurum som dock får spendera sin första tid i "Splendidus" sump tills jag har startat igång samt passerat nitrit toppen! Måste inhandla ett par pvc delar samt skummare, ett par cirkulationspumpar till och så lite sten samt en maxspect ramp sen ska karet igång för att köras in! Sen får det bli en massa läsande angående Zeovit samt Zeolight för att bestämma sig för vilket man ska satsa på för att få spser att färga ut samt växa på så bra det går! Citera
odel68 Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 Roligt du är på g igen blir det en japonicus igen då;)mvh Ola. Citera
NephruruS Postat 26 mars 2014 Författare Postat 26 mars 2014 Ja det ska bli grymt kul med ett kar igen faktiskt! Jajjemen, bad butiken jag köpte xanthurumen utav igår att ta hem en japonicus åt mig så fort det fanns på listan! Citera
odel68 Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 Gött :smiley20:de bråkar lite här men inte mycket,ser ju bra ut karet du köpt mvh Ola. Citera
NephruruS Postat 26 mars 2014 Författare Postat 26 mars 2014 Det kommer lugna ned sig för dig inom ett par dagar!Tackar!=) Blir dock ingen A. japonicus för min del, råkade impulsköpa en A. achilles idag istället då jag inte kunde låta bli då jag väldigt gärna ville ha en förr men inte fick tag i något fint exemplar som jag slog till på.. Nu vill jag få igång mitt kar och passera nitrittoppen så man kan ta hem fiskarna till sig själv! haha Citera
odel68 Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 Det är en riktigt snygg fisk som du köpt där:ler: lycka till med den mvh Ola Citera
Pasaputte Postat 26 mars 2014 Postat 26 mars 2014 Lycka till Henriken fundering , jag letar efter en sån vit bänk med mått 100cm vilket märket är din bänk eller är det hemma bygget?MVHPatrick Citera
NephruruS Postat 26 mars 2014 Författare Postat 26 mars 2014 Den är byggd utav en snickare så har tyvärr inget märke att dela med mig utav! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.