Gå till innehåll

Henkes 300l+sump


NephruruS

Rekommenderade inlägg

Jahapp då har man halkat tillbaka ned i träsket igen..

Denna gång med ett kar på 100x60x50 som jag var i Kalmar och köpte utav Matte91 igår.

Behöver köpa till lite teknik etc innan man kommer igång men tänkte att jag slänger upp en tråd redan nu.

post-3571-1446893304706_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Patric!

Returpump samt första cirkulationspumpen inhandlat idag, fick även bli en Zebrasoma xanthurum som dock får spendera sin första tid i "Splendidus" sump tills jag har startat igång samt passerat nitrit toppen!

Måste inhandla ett par pvc delar samt skummare, ett par cirkulationspumpar till och så lite sten samt en maxspect ramp sen ska karet igång för att köras in! :)

Sen får det bli en massa läsande angående Zeovit samt Zeolight för att bestämma sig för vilket man ska satsa på för att få spser att färga ut samt växa på så bra det går!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer lugna ned sig för dig inom ett par dagar!

Tackar!=)

Blir dock ingen A. japonicus för min del, råkade impulsköpa en A. achilles idag istället då jag inte kunde låta bli då jag väldigt gärna ville ha en förr men inte fick tag i något fint exemplar som jag slog till på..

Nu vill jag få igång mitt kar och passera nitrittoppen så man kan ta hem fiskarna till sig själv! :( haha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...