Gå till innehåll

Coast to coast på kortsidan.


PatrikD

Rekommenderade inlägg

Verkar bli ett "trångt" bygge, kan bli jobbigt med underhåll och dylikt.

Jag hade nog tänkt om lite i bygget där faktiskt, borrat i botten på karet istället och byggt ett avrinningshörn inne i karet istället, och maxat karets storlek till utrymmet med kanske 2-3 cm tillgodo runt om så man får ner pumpmagneter, sladdar och dylikt mellan.

Alternativt minskat ett par cm på själva karet, så man får mer utrymme för balkongen.

Jäkta inte på något sätt i denna fasen av bygget/planeringen det är lätt att det blir fel någonstans, dra några vändor med olika alternativ.

Om du kan så bygg gärna modeller av kartong eller dylikt, det hade jag gjort när det är så små marginaler.

Du har nog rätt!

Funderar nu på att korta akvariet 5 cm på längden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hörde just att Optiwhite glaset redan är tillskuret. Det är synd att förstöra den fina maskinslipningen med manuell slipning.

Så det blir samma längd. Jag bör kunna ha 8cm mellan tank och vägg under avrinningsbalkongen. Jag testade att göra ett sådant utrymma mellan böckerna i bokhyllan. Det går faktiskt att manövrera händerna i det lilla utrymmet. Tur att jag inte har så stora händer. Iofs kan man ju städsla ett barn om det blir kris.

Så coast to coast lever :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...