Fabhellmyrs Postat 7 april 2014 Dela Postat 7 april 2014 Hej! Är det någon här i forumet som håller på med clownodling? Och kan någon berätta lite mer om det Hur många akvarium måste man? ha jag har hört att dem slåss om vem som skall bli hona och vem som skall bli hane gör dem det i det vanliga akvariet där det är en massa andra fiskar? när dem har gjort det skall man flytta dem till ett annat akvarium då? Där man har lite anemoner och annat (hur stort behöver det akvariumet där hanen och honan skall vara? vilken inredning skall det ha?) när man har gjort det så gör de allt med eggen? Och sen när ungarna kommer så flyttar man dem till ett annat akvarium, hur stort behöver det akvariumet vara? Skall man ha någon inredning i det? Vad äter ungarna? Och hur svårt är det att sälja ungarna? Är mest intresserad av att vetaMed vänlig hälsning, Fabian Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Morot Postat 8 april 2014 Dela Postat 8 april 2014 Här har du massa info. Bara att börja läsa.http://www.masna.org/ClubResources/ClubMemberArticles/tabid/370/ID/728/Breeding_Amphiprion_Ocellaris_aka_Clownfish_Part_1.aspx Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
JoWa Postat 8 april 2014 Dela Postat 8 april 2014 tror man inte direkt får pengar om man säljer clowner till butiker, har för mig att man mest får tillgodokvitton Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 8 april 2014 Dela Postat 8 april 2014 Lite "lättläst" (om det informationstunga om odling någonsin kan bli lättläst)http://www.breedclownfish.com/ Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fabhellmyrs Postat 8 april 2014 Författare Dela Postat 8 april 2014 Hej! Tack för svaren! Vet någon om hanen och honan alltid skall bo i avelsakvariumet ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 8 april 2014 Dela Postat 8 april 2014 Om man oldar för odlandets skull är det ju minst stressande för dem att alltid ha dem i odlingskaret. Där finns dessutom färre distraktionsmoment för dem så allt de har att göra är att äta och ligga. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fabhellmyrs Postat 8 april 2014 Författare Dela Postat 8 april 2014 Ok, men som jag har sätt så har folk endast en kruka i ett odlingskar är det inte ett tråkigt liv? Kan man ha levande sten anemoner osv i ett odlingskar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 8 april 2014 Dela Postat 8 april 2014 Jag tycker det verkar tråkigt. Ska jag ha odlingsclowner ska de få en anemon. Men många som odlar har det inte. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Felix.W Postat 9 april 2014 Dela Postat 9 april 2014 Kan ta lång tid innan ett par börjar lägga rom. Mina som jag köpte som vuxna tog ett år på sig innan dom började lägga rom.Nu lägger dom rom en gång i månaden... Tror knappast att man går plus på att odla dom i Sverige om man inte har ovanliga morpher men det kan vara kul och givande ändå. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 9 april 2014 Dela Postat 9 april 2014 handlar enligt mig lika mycket om att lära sig mer om dem och öka kunskapen om hur de lever växer och beter sig. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.