Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat

Har bestämt mig för att köpa en mussla Tridacna maxima vill ha lite goda råd vad man bör tänka på ? Har beställt fauna Marine mat åt dig. Undrar lite över placering och cirkulation osv.Tack på förhand/ Matthias

Postat

Har du möjligheten så beställ en crocea istället, dom är betydligt tåligare, och finns i enormt fina färger!!

Postat

Mycket ljus, lagom cirkulation, gärna lite löst näring i vattnet de kan filtrera.

Kontrollera efter Pyramidsniglar. Fauna marin's mat skall kombineras med deras aminosyror och är ganska krångligt att mata med tycker jag.

Jag tycker maxima är svåra rent generellt.

Postat

Maxima skulle jag vilja påstå är svårare än crocea.

Har alltid droppat i korallenzucht spongepower, även FMs clam powder, men tror dom får i sig lite när man matar övriga koraller.

Man ser när dom pumpar hur dom filtrerar maten.

Enklaste musslan är trots allt derasan, men dock inte lika snygg!!

Postat

Oh ja, dom kan va riktigt fina, hade en på 20cm som gick i gult och rött,,riktigt fin.

Men skiljer ju sig lite från maxima och crocea som är mer lika i utseendet, men där jag tycker att en riktigt fin crocea är snyggare än en maxima.

Postat
  • Författare
Mycket ljus, lagom cirkulation, gärna lite löst näring i vattnet de kan filtrera.

Kontrollera efter Pyramidsniglar. Fauna marin's mat skall kombineras med deras aminosyror och är ganska krångligt att mata med tycker jag.

Jag tycker maxima är svåra rent generellt.

okej tack :-)

jag köpte även deras aminosyror också :-)

placerar man dom lite högre upp i revet då ?

Postat
  • Författare

Problemet är att jag bor i Luleå och utbudet är väldigt dåligt så man får vara glad varje gång man får tag i något alls här. Tyvärr ...

Postat
okej tack :-)

jag köpte även deras aminosyror också :-)

placerar man dom lite högre upp i revet då ?

Svårt att svara på utan att veta hur dina parvärden i akvariet ser ut. Maxima klarar sig på 2-300 PAR fullspektrum T5, exakt vad de behöver från LED vet jag inte. Photoinhibition uppstår inte förens 2500 PAR på Maxima. Ganska enormt höga värden det.

Bra artikel: http://www.advancedaquarist.com/2008/1/aafeature3

Postat
  • Författare
Svårt att svara på utan att veta hur dina parvärden i akvariet ser ut. Maxima klarar sig på 2-300 PAR fullspektrum T5, exakt vad de behöver från LED vet jag inte. Photoinhibition uppstår inte förens 2500 PAR på Maxima. Ganska enormt höga värden det.

Bra artikel: http://www.advancedaquarist.com/2008/1/aafeature3

Belysningen i karet består av pacific sun triton 175 watt

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.