Gå till innehåll

Almgrens 450 liter


msen

Rekommenderade inlägg

Efter att ha provat på saltvattenshobbyn i ca en månad med ett 128 liters var jag helt såld. Jag fattade med en gång att det jag ville ha i akvariet inte skulle få rum så öppnade sig möjligheten för mig att införskaffa ett större och här är jag nu och har äntligen nått den magiska tidpunkten då vattnet mognat i akvariet och jag har införskaffat ett litet startuppkit av levande varelser. Det här ska bli så kul! :)

Här är några bilder på ett par invånare.

post-8100-14468933175816_thumb.jpg

post-8100-14468933174496_thumb.jpg

post-8100-1446893317472_thumb.jpg

post-8100-14468933174879_thumb.jpg

post-8100-14468933175171_thumb.jpg

post-8100-14468933175352_thumb.jpg

post-8100-14468933175653_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack :)

Jag skulle gärna vilja ha lite förslag på vad man skulle kunna mata med. Just nu kör jag med en sorts pellets samt frysta mysisräkor och artemia. Jag blandar lite med dessa. Jag har ungefär det som finns på mina foton i galleriet och 3 eremiter, lite snäckor etc. Vore smidigt med någon form av universallösning. Vad äter mina koraller? Måste de matas med pipett eller slukar de vad som kommer till dem?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sista bilden är en sorts mycke giftiga knappar. hantera dom varsamt och lägg dom ute i sanden så dom inte kan sprida sej till övriga stenar. Är inte farliga så länge dom får ligga i fred men ska inte plockas upp och hållas på med. Menar inte att skrämma dej men vill göra dej medveten om vad du har i karet. jag har själv haft den sorten men gjort mej av med dom.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aha, när jag köpte dem sades det att de trivs bäst lite halvhögt upp i revet då de gillar lite mer ljus och att de endast är giftiga om man tar ut dem ur akvariet i fria luften. Men då får jag ha lite extra koll på dem så att de inte sprider sig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...