Mattias Postat 25 april 2014 Författare Postat 25 april 2014 Ingen av alla experter som har en gissning ens ??Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Janne Postat 25 april 2014 Postat 25 april 2014 När experterna inte är vakna får jag försöka, acropora florida om du lägger till aim när du söker på namnet så får du se om du tycket det stämmer. /JanneSkickat från min GT-I9295 via Tapatalk Citera
ormet Postat 26 april 2014 Postat 26 april 2014 Identifiera Acropora är svårt om det inte är någon av "the usual suspects". Jag har 22 arter acropora och är bara helt säker på ID:et av 6 av dem. Och jag spenderar i princip all min lediga tid åt att läsa om Acropora På reefcentral finns ett forum endast för identifiering av stenkoraller. Där brukar en användare vid namn "Frick" hjälpa till. Han är nog en av världens främsta på att identifiera acropora. Hans standardsvar brukar vara att utan macron på koraliter och bild på en stor koloni som visar växtsättet är det mycket svårt att identifiera dem öht. Citera
Andreas N Postat 26 april 2014 Postat 26 april 2014 En annan sak är att samma korall kan se väldigt olika ut beroende på ljus och cirkulation men även kh , ca , Mg och näringsnivåer påverkar dess växtsätt. Citera
Mattias Postat 26 april 2014 Författare Postat 26 april 2014 Ok, jag har en Acropora Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Mattias Postat 26 april 2014 Författare Postat 26 april 2014 JaSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.