Hammer71 Postat 24 april 2014 Postat 24 april 2014 Hej, köpte en sarcophyton igår och har varit i karet ett dygn nu, känns som den inte vill ge ifrån sej något liv allsska man ge det några dagar eller ska man åka tillbaks till affären med den?? har normala värden i karet, och mina andra lps och skivor och knappar verkar frodas, kör med fosfat remover och juwels kol filter om detta har någon negativ inverkan, har tyvär inget att mäta fosfat med?någon som känner igen fenomenet?? MVH Ronnie Citera
mamadubba Postat 24 april 2014 Postat 24 april 2014 De ser ut så ibland, framförallt när de är nya i karet. Den byter vatten och sen kommer den antagligen att släppa skinnet innan polyperna kommer ut. Ge den en vecka så är den säkert fin igen. Citera
Hammer71 Postat 24 april 2014 Författare Postat 24 april 2014 Ja ser nästan ut som den ömsar lite skinn, hoppas de e som du säger, va ju så fin i affären, hade några polyper ute en stund efter jag säppte i den men drog ihop sej igen, behöver den mycke flöde och ljus?? har placerat den längst ner i karet med ett medelflöde, men något sämmre ljus// MVH Ronnie Citera
Lasse Postat 24 april 2014 Postat 24 april 2014 De klarar sämre ljus men skall de växa ordentligt och bli fina så behövs mer ljus än vad de flesta trorMVH Lasse Citera
Hammer71 Postat 24 april 2014 Författare Postat 24 april 2014 Den var i lagom storlek tyckte jag när jag köpte den, bara den blommar ut o visar sitt rätta så blir jag nöjd, tack för svar, nu känner jag mej lite lugnare o kanske sover gott i kväll får ge den en vecka så kanske den smått vill blomstra ut igen Citera
saltatrox Postat 25 april 2014 Postat 25 april 2014 Är övertygad att den slår ut sinna polyper om nån/några dagar.Har själv en vit och grön.Min gröna kan se ut sådär nån dag ibland. Mvh Thomas Citera
Hammer71 Postat 25 april 2014 Författare Postat 25 april 2014 Dom e lite sura o vrånga emellanåt :-) såg nu i morse att några polyper var ute, så den repar sig nog, tack!Skickat från min LT26w via Tapatalk Citera
StefanL Postat 25 april 2014 Postat 25 april 2014 Min surade var och varanan vecka, sen jag bytte till led för 6 månader sen är den alltid full med polyper står långt upp mellan 200-300 Par, så jag tror Lasse har rätt(som oftast) att den gillar ljus Citera
Hammer71 Postat 25 april 2014 Författare Postat 25 april 2014 Kanske dags å se över ljuset snart, kör med juwels orginalbelysning, vill ju få fram lite färger o tillväxt, men känner att jag måste få lite mera kunskap om just de området, blev lite mera knappar i inköp i dag, plus ett par goby's. bara hoppas att de duger tillsvidare, tack för alla svar. MVH Ronnie Citera
Hammer71 Postat 26 april 2014 Författare Postat 26 april 2014 Ja de blev en liten tur dit igen:-) fick lite mera ha begär, tack för senast ikola, och för fina fraggar o kaffe o mycke tips, o dom verkar trivas i karet, har bara haft lite problem med Kenyaträdet som inte fått vara ifred för min räka,// RonnieSkickat från min LT26w via Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.