Gå till innehåll

Kan man använda mean well LDD med


patrikk

Rekommenderade inlägg

Tänkte ta mitt bygge i två steg och undrar om man kan använda mina befitliga https://store-f61b0.mybigcommerce.com/mean-well-eln-60-48p-dimmable-driver/ ( som driver min ledramp idag har 4 st) tillsammans med LDD-700 och ldd-1000. tänkte köra på dem tillsdess att jag köper ett annan nät agg för alla slingor.

Jag börjar få tillbaka sporren att fortsätta på mitt bygge nu som har varit lite på is den senaste tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

men går det att använda som strömförsörjning till ldd så länge ? ( jag ställer in drivarna på det max jag vill ha) och sedan styr det hela med ldd ? jag vet att det är lite av kaka på kaka men fungerar det eller kommer jag få problem eller annat?

Ändrat av patrikk
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ställer du drivarna till 1amp och 0.7amp så gör de samma sak som ldd och är onödiga att koppla in. Fördelen är pwm styrningen båda har. Läste att dina drivare var steglöst ställbara upp till 1.3amp men om detta inte funkar så kan du koppla in ldd efter för begränsningen skull.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men dina drivare går till 48v och då måste du ha ldd-...H serien istället, den du har klarar bara 32v har jag för mig. Men drivarna är ställbara på spänningen också. Men helt klart känns det helt onödigt att göra så som du beskriver.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men dina drivare går till 48v och då måste du ha ldd-...H serien istället, den du har klarar bara 32v har jag för mig. Men drivarna är ställbara på spänningen också. Men helt klart känns det helt onödigt att göra så som du beskriver.

Självklart har du helt rätt finns inte någon anledning att använda ldd med mina befintliga drivare. Jag vet inte hur jag tänkte lite trött kanske. jag kan ju styra mina befintliga drivare med min arduino utan LDD.

tack för dina svar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...