Mr Singa Postat 29 april 2014 Dela Postat 29 april 2014 Har set den här allt i ett, till salu men jag har ingen aning om den är bu eller bä.Någon som har någon erfarenhet kanske? Den är begagnad så priset verkar ok. Jag har haft funderingar på ett köp av en TDS men kan den då även kolla salthalten och tempen ja det låter ju bra.http://www.instrumentchoice.com.au/instrument-choice/environment-meters/ph7200-ph-mv-conductivity-tds-salt-tempDet finns en bild på vad som ingår i paketet.Tacksam för svar. Och trevlig Valborg på er!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 29 april 2014 Dela Postat 29 april 2014 Mätområdena för tex salthalt, konduktivitet och TDS är för snäva för att funka med saltvatten... TDS brükar man iochförsig enbart mäta på sitt osmosvatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
osby0479 Postat 29 april 2014 Dela Postat 29 april 2014 TDS mäter du ditt osmosvatten med, och inte saltvatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr Singa Postat 30 april 2014 Författare Dela Postat 30 april 2014 Tack för svaren. :-) Så jag borde investera i en TDS mätare och hoppa över detta erbjudande. Vad skulle ni rekommendera istället? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
petnym Postat 30 april 2014 Dela Postat 30 april 2014 Tack för svaren. :-) Så jag borde investera i en TDS mätare och hoppa över detta erbjudande. Vad skulle ni rekommendera istället?Den här är smidig om du skall ha den inkopplad på osmosen...http://rent-postevand.dk/shop/index.php?route=product/product&product_id=109 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mr Singa Postat 30 april 2014 Författare Dela Postat 30 april 2014 Tack för tipset! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.